• passionsblomman

Var äter man gott i Linköping?

Dagarna runt valborg kommer jag att vara i Linköping inför en operation. Då skulle vi gärna gå och äta något gott. Både lunchställen och tips på trevlig restaurang med god mat och bra service är intressant. För den delen tar jag gärna tips på mysigaste kondiset med bästa bakelsen också. Och sist men inte minst: var köper man en BRA sushi? och då menar jag en bra!

Välkommen att tipsbomba!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Svar på tråden Var äter man gott i Linköping?
  • tovemaja

Hej passionsplomman!
    Jag rekommenderar stark den lilla restaurangen Bellos på apotekaregatan 8. Om man vill spendera lite pengar på riktigt god mat i mitt tycke...  lite billigare på Kniv och Gaffel, gott men inte i närheten av Bellos. Gå INTE på Sangria, överpriser på halvkass mat. Gott indiskt får du på Yogi.

Åbacka Café är ett väldigt mysigt café där du sitter i trädgården vid fint väder. Där äter an våfflor! Berget är ett annat mysigt fik.

Sushi är INTE Linköping känt för... har ingen jag kan rekommendera.

Välkommen!

• Sjörå

ShinNori ska ha Linköpings bästa sushi. Aldrig ätit där själv men de har bra recensioner 

• Tooie

parisien är min favorit restaurnag utsökt mat om man gillar det franska köket! 
    Sen älskar jag tapas och då ska man gå till Aioli tapasbar och glöm inte bort att smaka av deras sangria.... mums! och givetvis deras berömda Aioli..... ;)
    Dessa ställen bör man vara ute i god tid för eller boka bord... ganska så populära ställen.

• amerika
    Sjörå skrev 2013-04-20 19:12:49 följande:
    ShinNori ska ha Linköpings bästa sushi. Aldrig ätit där själv men de har bra recensioner 
    Kan jag rekommendera!!!! Jag har ätit där många ggr, det är mycket bra sushi.

Jag rekommenderar även Riva, Charken, BK's, Yogi. Jag tycker inte att Gula Huset är något speciellt dock. Till lunch är Ghingis buffé riktigt bra. 
  • Aliwa

Du har fått många råd när det gäller mat, så jag tar och skriver lite om fikabiten. Konditori har jag faktiskt inte så bra koll på, centrala Linköping har inte direkt något gammalt klassiskt sådant jag skulle rekommendera även om det så klart finns konditorier. Men trevliga caféer finns det gott om. Åbacka har redan nämnts och är väl värt ett besök. Annars skulle jag i första hand rekommendera Babettes kafferi och Stadsmissionens café. Båda ligger lite avsides (men ändå jättecentralt) så känner man inte till dem riskerar man att missa dem. Mysig miljö och jättegoda bakverk, dock sällan i form av bakelser. Trevliga soppor och annat lättare i samband med lunch också.

Svar på tråden Var äter man gott i Linköping?