NBFN skrev 2013-04-21 10:47:28 följande:
PMDS, oj oj... Hur länge har du haft de problemen? Och hur länge har du fått behandling mot det? Hur stor är skillnaden på när du tar medicin och inte? Har själv inga som helst problem med humöret kring det här, men däremot fruktansvärda smärtor... Hoppas du får dina recept snart!
Det började efter jag fick min dotter, så för ca 6år sedan. Sökte dock inte hjälp för det förrän för ca 1,5år sedan. Det blev ju värre och värre hela tiden och tillslut stod jag inte ut. Plus att före det har vi haft annat att fokusera på, vår dotter är hjärtopererad 4 gånger på andra sidan landet, sedan blev jag själv sjuk, gallsten och bukspottkörtelinflammation och då operation på det. Först efter allt sånt lugnat sig, så insåg jag att jag fortfarande hade problem. För mig var det så illa att jag bara låg hemma, steg inte upp, åt inget på dagarna och hetsåt på nätterna. Var väldigt deprimerad. Det i kombination med att jag fick väldiga panikångestattacker gjorde att jag tillslut var nära att åka in på psykakuten. Då bokade jag en tid på kvinnokliniken och fick till en början pröva p-piller mot besvären. Dom hjälpte inte, så nu äter jag citalopram ca 3 veckor, med en veckas uppehåll mellan då. Det funkar bra för mig, när jag äter medicinen kan jag fungera. Jag kan ta hand om familjen, mig själv, plugga osv. Det är som natt och dag. Väldigt ont har jag med ofta, magen och ryggen, och det är ju också jättejobbigt!