• AoPoV

Linköpingsbröllop 2014

Har nu suttit och läst igenom tråden Linköpingsbrudar 2013 www.brollopstorget.se/Forum-5-55/m4206909.html vilket kan rekommenderas då det fanns en hel del matnyttigt i den! Problemet är väl just att vi inte ska gifta oss 2013 utan 2014...

Lite snabbt om mig och min blivande: Vi har varit ett par sedan 2003, fick barn i augusti 2012 och planerar bröllop till maj 2014. Än så länge är det väldigt mycket på planeringsstadiet men vi tänkte utnyttja att vi är så tidigt ute med att fixa lokal i god tid. Vigseln blir borgerlig, då ingen av oss är sådär särdeles troende, men i övrigt blir det ett alldeles vanligt bröllop med massa gäster, sittande middag, dans och kanske en och annan glädjetår.
    För den som vill ha ett borgerligt bröllop med mer än en avrivning på 45s i stadshuset kan jag rekommendera den här tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3931030-1.html .

Hoppas nu att det är fler som vill vara med och dela med sig av planering och inspiration!

• Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014
  • marolo

var inne där, och de var trevliga men hittade ingen klänning som föll mig i smaken tyvärr så det blir att leta vidare 

• sandri87

Jag ska gå och leta klänning i nästa vecka. 
    Det jag har hört är att Bröllopshuset inte har klänningar över 10 000kr, vilket tycker jag är bra.

Från Amorica har jag hört att vissa klänningar, som från deras egna märke är något billigare men annars kan de vara ganska dyra. Som jag har sett verkar de ha mycket plats på Amorica vilket jag tycker är bra.
    Både på bröllopshuset och Party World verkade det ganska trångt.  

• Moonlight83

Jag ska kolla lite på de 4 bröllops butikerna i stan på lördag.Ser att ingen skrivit något om festyran i tannefors, för visst säljer de klänningar fortfarande och inte bara uthyrning?Har ju beställt en klänning från Kina men är livrädd att den inte ska hinna fram i tid.Har ju 17 vardagar kvar och lite än 3 veckor till bröllopet och klänningen skickades med express frakt från Kina i går så hoppas hoppas.Har fått ett spårningen så jag kan hålla koll på paketet hela vägen.

• tess

Festyran har klänningar.

Bröllopshuset - Klänningen ska verkligen vara något extra extra och dessutom billig för att jag skulle ens överväga att köpa något där med tanke på deras service. (Jag hittade dock inget så jag behövde inte fundera på det). De var riktigt otrevliga mot min sambo när han var där. Så alla kommentarer som jag läst om den butiken leve de upp till med råge

• Moonlight83

Åhh så spännande klänningen jag beställt från kina har nu nått Tyskland på mindre än 2 dagar.Hoppas den landar i Sverige i veckan som kommer.Hopps hoppas det passar nu bara och motsvarar förväntningarna.Annar sblir det lite kris med bara 3 veckor kvar.Ska kolla lite i stans butiker i förebyggande syfte om något får fel med den första.

• linn84

Nu har vi kommit igång lite med planering igen. Var och provsmakade maten på Viktors förra veckan. Mums, det var så gott så vi kunde inte ens bestämma vad vi skulle ha till varmrätt. =)

• tess

Viktors verkar riktigt bra. Hittade mycket gott på deras meny.

• tess

Ingen som har förslag på plats att fota inomhus/under tak i Linköping?? Det är en nödlösning om vi absolut inte kan vara ute. Kyrkan blir så mörk. Det är inte helt säkert att vi kommer in i festlokalen innan (dvs då korten ska tas) och nej fotografen har ingen atelje så det är en kamrat som fotar. Fast det aboslut bästa är väl kanske att alla bara håller tummarna för soligt och fint väder så slipper vi inomhus korten.

• Katarina

Vi gifter oss i april och kan då alltså inte räkna med att vara utomhus under fotograferingen. Vi har vigseln på Ljungsslott och kommer även fotograferas där - makalöst vackert! Kan dock bli lite stressigt om ni ska ha vigsel och fest på andra sidan stan...

Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014