• Alyllyra

I natt jag drömde...

I natt drömde jag om vårt bröllop. Jag drömde om att vi stod på vigseln och att allt var jättefint, och sen efteråt hade vi fest i ett stort hus med alla våra vänner. När jag pratade lite med min man så visade sig att varken han eller jag kom ihåg den där delen när vi sa ja till varandra. Vi hade fått blackout på just den delen. Vilket var synd, eftersom jag precis hade svarat i tråden "På bröllopsdagen ser jag mest fram emot..." och sagt att jag såg mest fram emot den delen.
    Så vi konstaterade att det var tur att vi hade haft så många vittnen, annars kunde vi ju inte vara säkra på att vi hade blivit gifta!

Sen var det andra saker som var konstiga, bland annat att vi gick iväg för oss själva och var i ett stort duschrum och drack champagne.  Och jag tappade glas hela tiden så att de gick sönder. Sen kom min sambo dit med en elefant som skulle bära våra ringar tillbaka till festen när vi skulle därifrån.Och när vi kom tillbaka till festen så var det ingen som ville bara med oss, alla bara drog sig undan. Men de verkade ha kul med varandra, bara inte med oss.
    Jag vaknade med känslan av att jag blivit snuvad på mitt eget bröllop...

Ja, så konstigt kan det bli. Vad har du drömt om bröllopet? Och hur kändes det när du vaknade?

• Svar på tråden I natt jag drömde...
  • afturelding

En natt drömde jag om bröllopet två gånger, med olika variationer.  I den första gången hade vigselförrättaren glömt oss och stod vid altaret och tittade på tecknad film. Andra gången hade vi glömt blommorna, och min klänning hade inte blivit kvar. Så vi fick helt sonika plocka blommor från garavarna. (Varför vi var i kyrka båda gångerna förstår jag inte heller, vi ska ju gifta oss borgerligt).

Mina drömmar har sonika mest varit väldigt konstiga, själva vigseln har gått bra alla gånger. Men det har varit saker runt omkring som gått tokigt. Man blir väldigt fundersam när man vaknar och inser att man faktiskt inte är gift än.

När jag åt antidepressiva förra året så fick jag väldigt konstiga drömmar av medicinen, och så konstigt har jag inte drömt sen dess i alla fall Flört Jag drömmer hellre att vi glömmer bort brudbuketten än att jag föder en blå bebis som dör och bakas tårta på.

• Kroatien2013

För ett tag sen drömde jag att det var dags o vigas o det var bråttom för att hinna med av ngn anledning... Jag var helt fixade, med orakade ben o fett hår o ngt smink hanns inte med heller. Bara på med klänningen som inte var uppsydd än o hade ett jättelångt släp som mina ben trasslade in sig i hela tiden o dessutom skulle jag gå för en brant trappa i mina höga skor...

• Moignon

Tror den här tråden fick mig att drömma... Lite i stil med tidigare: jättestressad och inte klar när alla gick förbi och in i kyrkan. Vaknade innan det var dags för vigsel... Haha...

Svar på tråden I natt jag drömde...