• DannyDarlin

I valet och kvalet och tar gärna lite hjälp :)

Ahoi!

Jag står i valet och kvalet med att beställa min bröllopsring. Min förlovningsring är tyvärr formad så jag inte kan bära en annan ring som ligger brevid. Därför letar jag nu efter en helt ny ring och tänkte sen på vår bröllopsdag att lägga till en "eternety ring".

Med den nya ringen som jag hittat blir det fortfarande en liten glipa om man lägger till en ring brevid men den är så liten så jag tror inte att det ser så dåligt ut.

Nu är det så att jag har stirrat mig lite blind tror jag :) jag vet att det är mitt beslut i slutändan men jag vill gärna ha lite ärliga åsikter från er andra :) Jag är orolig att jag ska om några år önska att jag hade valt en annan ring/design.

Hoppas ni alla har en trevlig dag!

• Svar på tråden I valet och kvalet och tar gärna lite hjälp :)
  • Annamolly

Den dar glipan ar ju verkligen pytteliten, och det blir nog oftast en liten glipa med en solitar. Det kommer det att blir for mig ocksa, om jag tittar riktigt noga. Enda sattet att komma ifran det ar att kopa en ring med en liten inbuktning i, och det vill jag inte ha, da jag vill kunna ha vigselringen enbart nar jag till exempel gar pa yoga. Dessutom kommer den snurra runt sa att inbuktningen hamnar fel.

Ringarna ser jattefina ut ihop!

2013.06.22 Samos, Grekland
  • BellaBella

Det där ser ju jättefint ut!! Ärligt. Jättefin enstensring, hur stor e den? 

• Kyrk93

Jag tycker inte att glipan var så stor, det kommer inte vara någon som lägger märke till den. Det är bara om du säger det som man tänker på det.

Jag tycker de såg riktigt snygga ut ihop du lär inte ångra dig, tror inte jag.

• DannyDarlin
    BellaBella skrev 2013-04-24 14:02:59 följande:
    Det där ser ju jättefint ut!! Ärligt. Jättefin enstensring, hur stor e den? 
    Tack :)

Diamanten är en s.k. Asscher slipning och  är på ca 0,50 carat. Det var iaf det jag bad butiken att fota och skicka till mig så jag kunde se hur dom såg ut tillsammans.
  • Chicita

Vet du... jag tycker att det är snyggt när det syns att ringarna är köpta vid olika tillfällen och att dom inte matchar helt (säger jag som har matchande ringar Tungan ute).
    Jag tycker att ringarna ska berätta en historia liksom. Och när man ser att det är olika design och inte sådär supersupermatchat så visar det mig att den här tjejen har en långvarig historia med sin man. Att hon har två ringar som hon tycker om och som betyder något för henne.
    När jag ser ringar som är "för matchiga" eller vad man ska kalla det så kan det kännas "hmm dom träffades förra veckan och gifte sig i går? Eller...." Om du förstår hur jag menar...
    Sen säger jag inte att det är fel att ringarna matchar Glad 
    Men jag gillar när det inte gör det.

Min förlovningsring har makens namn och bröllopsdatumet graverat på utsidan.
    Min vigselring har Amor Vincit Omnia graverat på utsidan och en grön och en vit diamant inklämda mellan orden (alltså bara en av varje)
    Texten är skriven i alvisk font (Tengwar) och representerar vår första dejt som var till Sagan om Ringen (film 1) och texten på vigselringen står för allt vi gått igenom.

• ThereseV

Den där glipan ser så liten ut så jag tror inte alls det är något man kommer tänka på:) Du kommer nog dessutom vänja dig väldigt snabbt vid den. Men om du skulle känna efter ett tag att du inte alls är nöjd, går det då inte att ändra lite i skenan på förlovningsringen? 

• LoJ

Jag tycker ringarna passar jättebra ihop!!

• DannyDarlin
    Chicita skrev 2013-04-24 14:23:07 följande:
    Vet du... jag tycker att det är snyggt när det syns att ringarna är köpta vid olika tillfällen och att dom inte matchar helt (säger jag som har matchande ringar Tungan ute).
    Jag tycker att ringarna ska berätta en historia liksom. Och när man ser att det är olika design och inte sådär supersupermatchat så visar det mig att den här tjejen har en långvarig historia med sin man. Att hon har två ringar som hon tycker om och som betyder något för henne.
    När jag ser ringar som är "för matchiga" eller vad man ska kalla det så kan det kännas "hmm dom träffades förra veckan och gifte sig i går? Eller...." Om du förstår hur jag menar...
    Sen säger jag inte att det är fel att ringarna matchar Glad 
    Men jag gillar när det inte gör det.

Min förlovningsring har makens namn och bröllopsdatumet graverat på utsidan.
    Min vigselring har Amor Vincit Omnia graverat på utsidan och en grön och en vit diamant inklämda mellan orden (alltså bara en av varje)
    Texten är skriven i alvisk font (Tengwar) och representerar vår första dejt som var till Sagan om Ringen (film 1) och texten på vigselringen står för allt vi gått igenom.

Jag förstår nog precis vad du menar och håller faktiskt med till en viss del :) Jag tror det finns en viss charm över det du beskriver. Därimot i mitt egna fall så känns det i alla fall ganska viktigt att dom kan ligga vid varandra. Lite som en enhet :) Jag har även otroligt små händer och en fingerstorlet på maximalt 47 så för att inte riskera att det ser ut som en flicka som stoltserar med sin mors ringar väljer jag gärna något som även på mitt finger kan se nätt ut. Jag hoppas du förstår vad jag försöker förklara, haha.

Och på det vill jag lägga till att dina ringar verkligen set läckra ut! Passande tillsammans och allt ;)
  • Chicita
    DannyDarlin skrev 2013-04-24 14:32:45 följande:
    Jag förstår nog precis vad du menar och håller faktiskt med till en viss del :) Jag tror det finns en viss charm över det du beskriver. Därimot i mitt egna fall så känns det i alla fall ganska viktigt att dom kan ligga vid varandra. Lite som en enhet :) Jag har även otroligt små händer och en fingerstorlet på maximalt 47 så för att inte riskera att det ser ut som en flicka som stoltserar med sin mors ringar väljer jag gärna något som även på mitt finger kan se nätt ut. Jag hoppas du förstår vad jag försöker förklara, haha.

Och på det vill jag lägga till att dina ringar verkligen set läckra ut! Passande tillsammans och allt ;)
    Du behöver nog hur som helst inte oroa dig över den lilla glipan som bildas mellan ringarna. Det kommer du nog inte ifrån om du inte låter guldsmeden sätta ihop ringarna så att dom inte kan röra sig individuellt Glad

Och om du mot all förmodan ångrar dig om några år... jamen byt ut den ringen som du stör dig på då Flört

Tack Glad
    Men du ser att även dom glipar. Även om det är samma skena...
  • annapia

Mycket vackra ringar! Jag tycker att det gärna ska vara en liten glipa intill solitären. den stenen kommer mer till sin rätt då. Tycker att det är ett utmärkt val.

Svar på tråden I valet och kvalet och tar gärna lite hjälp :)