Chicita skrev 2013-04-24 14:23:07 följande:
Vet du... jag tycker att det är snyggt när det syns att ringarna är köpta vid olika tillfällen och att dom inte matchar helt (säger jag som har matchande ringar
).
Jag tycker att ringarna ska berätta en historia liksom. Och när man ser att det är olika design och inte sådär supersupermatchat så visar det mig att den här tjejen har en långvarig historia med sin man. Att hon har två ringar som hon tycker om och som betyder något för henne.
När jag ser ringar som är "för matchiga" eller vad man ska kalla det så kan det kännas "hmm dom träffades förra veckan och gifte sig i går? Eller...." Om du förstår hur jag menar...
Sen säger jag inte att det är fel att ringarna matchar
Men jag gillar när det inte gör det.
Min förlovningsring har makens namn och bröllopsdatumet graverat på utsidan.
Min vigselring har Amor Vincit Omnia graverat på utsidan och en grön och en vit diamant inklämda mellan orden (alltså bara en av varje)
Texten är skriven i alvisk font (Tengwar) och representerar vår första dejt som var till Sagan om Ringen (film 1) och texten på vigselringen står för allt vi gått igenom.
Jag förstår nog precis vad du menar och håller faktiskt med till en viss del :) Jag tror det finns en viss charm över det du beskriver. Därimot i mitt egna fall så känns det i alla fall ganska viktigt att dom kan ligga vid varandra. Lite som en enhet :) Jag har även otroligt små händer och en fingerstorlet på maximalt 47 så för att inte riskera att det ser ut som en flicka som stoltserar med sin mors ringar väljer jag gärna något som även på mitt finger kan se nätt ut. Jag hoppas du förstår vad jag försöker förklara, haha.
Och på det vill jag lägga till att dina ringar verkligen set läckra ut! Passande tillsammans och allt ;)