Kostnad
Vad betalar ni för era blommor?? Min brudbukett, tre corsage, två tärnbuketter ett litet corsage till näbb och en krans till brudnäbb ska vi ha och fått pris på ca 4000 kr
Vad betalar ni för era blommor?? Min brudbukett, tre corsage, två tärnbuketter ett litet corsage till näbb och en krans till brudnäbb ska vi ha och fått pris på ca 4000 kr
Hej!
Jag kommer nog billigt undan verkar det som.. jag ger ca 1200 kr för min bukett, en tärnbukett och 2 corsager. I min bukett kommer det vara vita rosor, ljusgröna nejlikor, liljekonvaljer och gröna blad, en rund bukett, normalstor.
Jag har sådan tur att min mamma gör alla våra blommor (hon jobbade som florist en gång i tiden) kommer ha en brudbukett med rosor och daggkåpa. Två tärnbuketter med rosor och daggkåpa och 3 corsager.
Det priset jag fick i butiken innan vi bestämde att mamma gör dom var 2500 kronor cirka.
Jag tycker 4000 låter väldigt dyrt! Är det någon jätte stor extra vagant brudbukett du ska ha?
cirka 2200-2500 kr för brudbukett, 1 tärnbukett och två corsager. Jag ska ha lila rosor och lite annat.
Vi kommer betala (max) 1650 kr för en brudbukett, en tärnbukett och två coursage. Inspirationen till min bukett är den här: http://www.bollea.com/purple-and-green-bouquet
Eventuellt beställer vi till några dekorationer till festen. Tror inte vi har plats på borden för så mycket, men vi funderar på att ta några större grejer som står på något fint/bra ställe i festlokalen...
Jag tror priserna varierar väldigt mycket från florist till florist och var i landet man gifter sig. Vi gifter oss i en medelstor norrländsk stad och när vi gick runt till olika florister var det högsta priset vi fick ca 2150 kr, så inte så jättestor variation.
Jag har precis varit och pratat med vår fantastiska florist :)
Beställde en brudbukett, en coursage, två tärnbuketter samt dekorationsblommor till 10 vaser.
Summan kommer att hamna nånstans mellan 500-750 kr, gissa om jag blev glad
Max 1700 har de sagt till mig. Brudbukett, en tärnbukett, en näbbukett och två corsage och då ska det bara vara rosor och något grönt. Det var på Interflora :)
Det är en dropp formad bukett med två olika sorters rosor hjärtan på tråd och något mer grönt till tärnorna är det buketter med ca 5 stora rosor och corsagen är rosor i brudnäbbens krans är det kvist rosor
Jag kommer inte riktigt ihåg vad vi betalade. Det står i en annan tråd vet jag. 1700:- kanske för min bukett, tärnans och blomstergrejs till maken och marsalken... Någonstans där tror jag det kostade.
Båge i endast grönt, brudbukett, en tärnbukett, hårblommor, lite enklare blommor till borden och allt för 1500- 2000 kr. Veerkar ha tur ändå om man jämför =)
Jag gjorde allt mitt själv. Så jag beställde bara rosor och resterande plockade jag ute så 80 rosor betalade jag 990 kr för