När och hur vet man?
exakt hur vet man att det är "rätt" tillfälle att starta med bebisverkstaden?
Jag funderar på det där fram och tillbaka och det enda jag kommer fram till är att jag vill mer än något ha en liten bebis med min underbara man.
Men hela tiden så funderar jag på om vi ska vänta en liten stund till för då hinner vi spara så mycket pengar, och om vi väntar en stund till så hinner vi köpa dom där sakerna och dom där sakerna och väntar vi lite till så hinner vi spara till det här.
Det känns liksom som att jag vill ha mer trygghet hela tiden. Lite som att jag vill ge bebis allt och lite till. Vill ha ännu mer pengar för jag tror inte det vi har ska räcka. och ett större och finare och bättre boende för detta duger inte osv. Men till saken hör att vi är gifta jag och min man, vi har båda heltidsjobb och drar in pengar och vi har en stor trea och i sommar köper vi en ny, stor bil.
Så egentligen finns det inget mer vi behöver men ändå så tror jag att det behövs mer. Jag menar folk skaffar ju barn under sämre förutsättningar så varför kan jag inte bara slappna av och släppa kontrollen och låta det hända?