Vill inte ha möhippa/svensexa
Ingen av oss vill ha någon möhippa/svensexa. Vi skulle bli mycket gladare av att bara gå ut och äta en god bit mat istället för att behöva klä ut oss och gå runt och utföra diverse pinsamheter. Hur ser ni på detta?
Ingen av oss vill ha någon möhippa/svensexa. Vi skulle bli mycket gladare av att bara gå ut och äta en god bit mat istället för att behöva klä ut oss och gå runt och utföra diverse pinsamheter. Hur ser ni på detta?
Möhippa/Sensexa är inte lika med pinsamheter och om era vänner känner er väl så borde de ha ett hum om vad ni skulle uppskatta. Alt att ni pratar med eran tärna resptive best man och berättar vad ni skulle uppskatta.
Tycker mig se trend i möhipperna iallfall att det inte skall spökas ut och de flesta verkar hamna på spa eller liknande Hoppas att det blir som ni vill ha det
Vi sa precis det till våra tärnor och marskalker (marskalkerna var makens två bröder och tärnorna blev till sist, efter lite omorganisation marskalkernas sambos. dvs mina svägerskor)
Alltså att vi önskade oss en lugn kväll med god mat och trevligt sällskap. Inga pinsamheter, eller massa "grejor". På bröllopshemsidan skrev vi faktiskt till och med vad vi hoppades att vi skulle få om vi fick något.
Jag sa till och med att jag hellre blev utan - än fick ett spektakel.
En morgon ringer makens yngsta bror och frågar om han och tjejen får komma förbi på kaffe lite senare när dom är i stan (dom bor ca 14 mil bort). Jag hade haft migrän dagen innan och mådde fortfarande dåligt så vi sa att det inte var så lämpligt. Och sen när vi la på luren så slog det oss... Det här är kanske möhippa eller svensexan som är på gång. Lillebror har aldrig frågat om han får komma hit. Det är nästan alltid mellanbrodern och hans sambo med familj som passar på att hälsa på när dom är här...
Så vi körde igång och städade (maken städade, jag plockade så mycket jag orkade med migränen) och ja, ett par timmar senare så ringde det på dörren och där stod dom alla fyra.
Vi fick två listor med saker att packa (typ potatisskalare och halsduk eller något sånt enkelt) och sen åkte killarna iväg i vår bil och tjejerna tog med mig i sin bil.
Killarna stannade på stan och köpte en flaska vin och vi stannade på affären och köpte en flaska salladsdressing...
Sen möttes vi alla på gocartbanan där vi skulle köra gocart.
Jag fick lov att ge upp efter uppvärmningsvarven pga migränen men svägerskorna körde klart sina varv och killarna gjorde upp om titeln sen så att säga.
Killarna åkte sen iväg och hade picnic och sen gick dom och bowlade.
Vi åkte hem så jag kunde gå ut med hunden och sen åkte vi till köpcentret och blev sminkade på Makeupstore. Under tiden fick både jag och maken rita ett porträtt av den andre med vattenfärger och tuschpennor på en canvasduk.
Killarna kom hem medan vi var och blev sminkade så att maken kunde ta en vända med hunden.
Och när vi var klara allihop så bytte vi om och gick ut och åt.
Efter middagen åkte vi tillbaka hem till oss och spelade lite spel och drack vin och drinkar och bara hade trevligt tills vi inte orkade mer
Om ni är tydliga med att berätta vad ni vill och vad ni inte vill så borde det inte vara några problem.
Om ni inte säger något så kanske ni får skylla er lite själva om det inte blev som ni ville...
Jag sa helt enkelt till att om det skulle bli något som jag inte ställde upp på eller gillade så skulle jag promenera hem och det respekterade dom
Möhippan/Svensexan ska vara ett tillfälle att ha kul med sina nära vänner. Den blivande bruden ska minnas denna dag/kväll där hennes väner ansträngde sig för att just hon/han skulle riktigt trevligt. Dert är inte vänner asom ska ha roligt på din bekostnad. Känner dina vänner dig väl så vet de vad du uppskattar annars får du helt enkelt vara tydlig med det. Jag tror att de i så fall uppskattar din/er vägledning för att det ska bli bra.
Jag ville inte heller ha och jag fick ingen heller :) Hatar överraskningar! Sen fanns det inga utom min syster jag skulle vilja haft med iaf. Min mamma och syster bjöd ut mig på restaurant.
Om ni inte vill ha så ska det respekteras annars är det inga riktiga kompisar. Säg som det är.
Jag har varit på många möhippor och ingen av dem har inneburit någon form av utklädningar, pinsamheter, att någon fått skämma ut sig eller liknande. Vi har kört gocart, varit ett antal gånger på spa, ätit god middag ihop, för de som har gillat att gå ut har vi gått ut och druckit drinkar ihop någonstans, en annan tjej gillar mest att vara hemma så då lagade vi jätteglad mat ihop hemma, osv.
Det vanliga är att man anpassar möhippan efter den som ska få den, och ordnar det som just denna gillar, så man bör inte behöva vara rädd för den! Jag vet att mina tärnor har planerat möhippa sedan i januari och I can't wait! Tror ochhoppas att det blir en fantastisk dag med mina vänner :) Det är konstiga vänner om de ordnar saker man inte gillar, tycker jag, och är man rädd för det så får man helt enkelt förtydliga för tärna/syster eller annan person som ev kan tänkas ordna möhippa, vad man gillar, och inte gillar.
Njut av dagen!
Jag vill inte klä ut mig i nått konstigt och sälja pussar och sånna saker...
Men jag kan tänka mig göra nått kul i tiara eller nått, typ Liseberg/Boda borg med mina vänner...
Jag är dock förberedd och har gav min syster huvudansvaret för eventuell hippa redan efter förlovningen. Så vi frå väl se vad dom hittar på. Men jag lita på min syster, hon vet exakt vad jag skulle vara bekväm med att göra...
Min m2b skulle dock ställa upp på vad som helst i princip (ej strippor och sånt dock, men han har inga vänner som skulle planera nått sånt)... Han skulle kunna klä ut sig och sjunga på stan eller simma i ån i centrum eller nått....