Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Annonsera i tidningen innan vigsel

Nej, varför? Man har väl skickat ut inbjudningar till dom man vill ska komma?

Någon annan kanske vet, men var det inte ett brudpar som gjorde det, som blev rånade? Tjyvarna hade passat på medan dom var i kyrkan och gifte sig.

• daniiel

Vi valde att bjuda in de lite mer bekanta till vigseln genom att muntligt tala om det, göra en grupp på facebook (sluten) samt att skicka ut mejl med kyrkoinbjudningar :) Då blir det inte allmänt känt, men även dom som inte var bjudna på middagen, fick veta att dom var varmt välkomna till kyrkan och många av dom dök också upp :)

• daniiel

Jag kan verkligen inte förstå det, hur man kan känna sig mer inbjuden med en allmän inbjudan riktad till precis vem som helst och alla som råkar läsa tidningen, än en muntlig inbjudan specifikt till personen i fråga eller ett mejl utformat personligen till de man vill bjuda in på vigseln.

Jag skulle aaaaldrig få för mig att gå på ett bröllop som är annonserat i tidningen av två anledningar. Dels för att brudparet inte bjudit in mig, specifikt jag och min familj och dels för att det känns som att brudparet på något sätt har fått storhetsvansinne och bara vill fylla upp kyrkan/lokalen med random människor som kan tänkas vara nyfikna.

Alla tycker vi olika och givetvis får man annonsera i tidningen, men jag tycker det är långt mer smaklöst och opersonligt än muntligt, via mejl, facebook eller sms.

• daniiel

Och självklart har kanske inte mormors granne facebook, men våra bekanta har det, som är i ungefär samma ålder som oss och flera av dom ville vi gärna ha med på vigseln och många av dom ville vara med, men vi hade inte plats eller råd att bjuda in alla på middag/fest, för riktigt nära stod/står vi inte varandra. Personerna som inte har facebook, fick en inbjudan via mejl och personer som inte har någon mejl bjöd vi in muntligt. Jag tycker det är långt mycket trevligare att säga "Vi ska gifta oss XX/XX i XX-kyrkan, du/ni får hemskt gärna komma dit om ni har möjlighet!" till tex mormors kusin eller makens föräldrars vänner, även att skicka ett mejl med liknande text, än att låta dom läsa en annons i tidningen.

Svar på tråden Annonsera i tidningen innan vigsel