PMB skrev 2013-05-03 06:09:42 följande:
Vi försökte tjata
, men de kunde inte garantera något så de som vill kan fortfarande komma tidigare och fixa till sig på spaavdelningen medan personalen tar hand om deras väskor och eventuellt checka in. Så därför känns det skönt att vi tog beslutet att lägga in tid till det efteråt så att de som inte kunnat checka in ska behöva känna att de missar något bara för att det inte fanns möjlighet att fixa det innan samt att de inte ska behöva som du säger stressa innan. Vill ju inte ha stressade gäster på vigseln, den biten klarar vi av själva
Nej man kan inte garantera något.
Det kan ju ha bott folk på rummen som man ska checka in på natten innan.
Och dom gästerna har rätt att vara kvar på rummen till 11-12 (lite olika på olika hotell) och sen ska rummen hinna städas.
Så om
du ska kunna få checka in klockan 10 så innebär det att gästen som bott där ska checka ut senast 9,30 och det betyder i så fall att vi måste ha en städerska per rum om det är många rum som kommer tidigt. Eller så ska vi inte hyra ut rummen alls natten innan du kommer - och då kan du ju räkna ut vad det gör med priset i så fall om vi bara kan hyra ut rummen varannan dag. Och om alla ska ha rätt att stanna till kl 15 dagen efter så innebär ju det att incheckningstiden hamnar på ca 17-18 istället....
En hotellgäst stod och skrek på mig (alltså bokstavligt talat
skrek att jag var dum i huvudet.
alla hotel har incheckning klockan 12 och sen utcheckning klockan 14 dagen efter. Och han skulle anmäla mig och hotellet *någonstans* för att vi inte följde reglerna..
Hmm... jag tyckte då att han kunde använda den del av hjärnan han uppenbarligen använde för att sitta på, och räkna ut hur det ska gå till att
nästa hotellgäst har
rättighet att checka in klockan 12 om han har rätt att stanna till 14... Ska dom dela rum i två timmar medans städerskorna viftar med det magiska trollspöet och får rummet rent och bäddat?
Sen är de flesta hotell inte omöjliga.
Om rummet är rent och ledigt så får man oftast checka in oavsett vilken tid man kommer
Jag önskar att fler tänkte som er faktiskt.
Det skulle spara mycket stress för både hotellpersonalen och gästerna