• Mrs Robinson

Bordsplacering för små barn?

Hej allihop!

Jag och min sambo ska gifta oss den 19 juli och har just fått svar från alla våra bjudna! Så nu är det dags att ta itu med bordsplaceringen. Det är många barn som kommer till middagen efter vigseln, närmare bestämt 9 stycken mellan 2 månader och 6 år. De två äldsta är 5 och 6 år. Kan vi räkna med att dessa två kan sitta på "vanliga" stolar? De som behöver barnstol; en 7-månaders, 9-månaders, två 2-åringar och en 3-åring, ska de få egna kuvert med placeringskort? Jag hade tänkt det från början, för att det känns både gulligt och självklart att räkna in barnen också, men nu blir jag osäker...

Någon med tips, som själv hade många små gäster på sitt bröllop? Hur gjorde du?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Bordsplacering för små barn?
  • FrökenMäkelä

På vårt bröllop kommer ca 20barn...

De som är under 3år kommer få barnstol och från 3år och uppåt kan de sitta på vanlig stol.
    Barnen kommer inte få samma bordsplacering som föräldrarna.

Till vuxna kommer vi favorboxarna (brudpar) vara även bordsplaceringen. Vi kommer ge gästerna 2-3 fina praliner i boxarna som de får äta till kaffet efter maten eller ta med sig hem om de så önskar.

Barnen kommer få ett pysselpaket innehållande kritor och papper med lite färgläggningsbilder osv...

Svar på tråden Bordsplacering för små barn?