• Eddans

Hjälp med hudvårdsprodukter? :)

Med ca 80 dagar kvar till vår stora dag så har jag börjat fundera på det här med hudvård och krämer och rengöring. Man vill ju gärna se så bra ut som möjligt så det kanske dags att sluta smörja ansiktet vad vanlig hudlotion ;D Nä men med två små i huset har väl inte skönhetsprodukter varit prio ett sista tiden.

Jag fyller år snart och tänkte önska mig lite bättre produkter...nu pratar jag inte om dom dyraste men lite bättre än nivea för 69,50 på H&M :)

Jag har rätt normal hy skulle jag tro. Inga problem med finnar eller så men lite pormaskar. Varken fet eller torr hy.

All hjälp är suuuperuppskattad :)

• Svar på tråden Hjälp med hudvårdsprodukter? :)
  • Chicita

Det första du borde göra är att gå och få en hudanalys (det kan man få om man exempelvis bokar en visning av Marja Entrich-produkter, Rosenserien, Mary Kay eller liknande om säljaren är duktig)
    Även om du sen inte kommer att köpa deras produkter så är det bra att veta vilken hudtyp du har och inte bara gissa.

Jag trodde att jag hade fet hy. Men jag är torr...
    När jag började använda produkter för torr hy så balanserades huden upp och jag känner mig inte alls lika flottig i ansiktet. 

• FruForsmark

Boka ansiktsbehandling med rådgivning. Jag skulle rekomendera peelingpads, dvs peeling med syra och inte med "grus" som du använder först några dagar i veckan för att sedan trappa ner. Ger jättefin hyn och kan köpas på salonger. Kostar lite men är ganska dryg. Sedan är ju god sömn och dricka mycket vatten samt undvika socker A och O för en vacker hud.

• lillapia

Jag trodde att jag hade fet hy men när jag var på ansiktebehandling så sade de att jag har blandhy för jag har torr  på kinden men fet på t-zon.
    Så jag håller med andra att boka en tid hos ansiktsbehandling eller gå till apoteket, där finns man kan gör hudanalys tror jag.

Lycka till.Glad 

Svar på tråden Hjälp med hudvårdsprodukter? :)