• Principisessan

Färga brudskor

Är det någon som har koll på vad för slags satin det är i de skor som inte kostat en halv förmögenhet? :) 
    Köpte mina på ebay och minns knappt ens vad säljaren hette, än mindre exakt vad det var för sorts satin i brudskora. De är ivory och jag tänker att jag ska färga dem svarta.

Herdins textilfärg, kan det funka?

• Svar på tråden Färga brudskor
  • TheD

Ingen aning. Mina brudskor ska färgas någon gång men då lämnar jag in skorna för jag vill inte göra det själv :)

• Principisessan

ok, ja de var absolut inte några dyrgripar så jag vill helst testa själv om det går. Annars känns det som att det var en så pass prisvärd sko att jag lika gärna kan köpa nya. :) 

Hade det varit en dyrare sko hade jag nog dock velat lägga mer pengar på att färga dem.  

• TheD

MIna var inte dyra, 4-500 :- tror jag men jag vill ändå att det ska bli bra gjort ;)

• 737dagar

Ingen aning, men vill gärna veta hur det gick ;) Behöver själv färga ett par :)

• Principisessan

hah ja, mina kostade 250 kr inkl frakt från ebay och som vanligt får jag för mig "det är väl inte så svårt". 
    Så jag tänkte att jag kommer antagligen aldrig använda mina skor igen, så de får vara försökskaniner på en färgning... om jag inte hinner ändra mig förstås. Tänkte ju hitta lite tips först :)

Min tanke var att tejpa alla delar som inte ska färgas, dvs innerfoder och sulan, och sen doppa dem i färg? efter det imregnera dem.  

• Principisessan

men kan hända att jag hinner ångra mig.. grejen är att jag ska på begravning om en vecka och tänkte att om jag färgar mina skor så kan jag ha dem då. Men om jag nu inte hinner så kan jag ju längre fram till ett av bröllopen jag är bjuden på i sommar, färga dem i en snygg kulör.

Svar på tråden Färga brudskor