• Anonym (Bebis på g?)

    Bebisverkstad pågår

    Nu har vi dragit igång vår bebisverkstad. Vi bestämde oss för någon vecka sedan och det känns så naturligt och bra på alla sätt.
    Men hur gjorde/gör ni andra? Har ni någon app, kryssar ni i kalendern eller kör ni bara på? Jag är lite nyfiken på hur ni andra går tillväga på resan mot plusset.


     


     

  • Svar på tråden Bebisverkstad pågår
  • MariaochDaniel

    Åh vad spännande! Minns precis hur det kändes!
    Jag använde ägglossningstest (nu för tiden finns det ju appar för allt)

    Det kan vara bra att ha lite koll på när i månaden du har ägglossning (men det kan man ju ungefär räkna ut själv, det är väl mellan menserna ca?) men annars kör på!
    Alla tester och liknande kan stressa på. Här blev det plus på första försöket, men så blir det inte för alla, så bli inte besviken om det inte skulle bli så.

    Så kör på och lycka till!

  • PimPim83

    Jag har precis avslutat bebisverkstaden eftersom mitt andra barn föddes för en månad sedan. Men när vi försökte få till ett syskon till vår förste son använde vi appen "menskoll". Den var bra för mig för att få reda på mina fertila perioder. Ägglossningstest upplevde jag bara som stressande. Jag höll även koll på kroppsliga tecken på att jag hade ägglossning. Storebror blev till på första försöket och lillebror på sjunde försöket.


  • 67d

    Vi har bara kört som vanligt men utan skydd :D

  • Anonym (Bebis på g?)

    Jag är rädd för att jag ska bli stressad eller så om jag "håller på" för mycket med att kolla ägglossning och så, men samtidigt kan jag ju inte låta bli! =)


    Någon som har något tips?

  • Anonym (Bollen)

    Åh vad spännande! Vi ska börja om tre veckor. Gifter oss om två månader. Är så förväntansfull! har längtat i flera år men då vi köpt en gård för två år sedan har vi behövt lägga pengar och fokus på det. 
    Men snart är det alltså dags! Skrattande

  • Anonym (Håller tummarna!)

    Vi har ett tag försökt att bli med barn men inte lyckats. I början "körde vi bara på" men sedan har jag räknat några gånger i kalendern, andra gånger har vi testat med ägglossningstest. Inget har funkat hittills :( Nu väntar vi med spänning på att se om vi lyckats denna gången, håller alla tummar och tår.
    Räknar man i kalendern så har man ägglossning ca 14dagar innan mensen kommer (12-16 brukar man säga). Det som gör det hela komplicerat för oss är att jag har oregelbunden mens. Nu vill vi lyckas, har försökt ett bra tag nu som sagt och börjar bli lite oroliga för att vi inte kommer lyckas.

  • Anonym (snart v 10)

    Det gick snabbare än jag trott och jag använde sticka för att veta. Har nu en liten med tickande hjärta som hindrar mig från att äta mina forna favoriträtter :) Längar tills vi passerat säkerhetsgränsen <3

  • Anonym (snart v 10)
    Anonym (Håller tummarna!) skrev 2013-05-06 13:34:47 följande:
    Vi har ett tag försökt att bli med barn men inte lyckats. I början "körde vi bara på" men sedan har jag räknat några gånger i kalendern, andra gånger har vi testat med ägglossningstest. Inget har funkat hittills :( Nu väntar vi med spänning på att se om vi lyckats denna gången, håller alla tummar och tår.
    Räknar man i kalendern så har man ägglossning ca 14dagar innan mensen kommer (12-16 brukar man säga). Det som gör det hela komplicerat för oss är att jag har oregelbunden mens. Nu vill vi lyckas, har försökt ett bra tag nu som sagt och börjar bli lite oroliga för att vi inte kommer lyckas.
    Vet par som haft svårt som testat akupunktur hos en legitimerad barnmorska och båda paren blev gravida direkt. Tips :)
  • Anonym

    Åh, va härligt!! Vår verkstad började för några dagar sedan efter avslutad cerazette behandling. Svårt att veta hur ÄL ligger till då när man inte vet när första mensen skall komma. Har någon något tips hur ni gjorde i samma läge?
    Lycka till alla!!

Svar på tråden Bebisverkstad pågår