• Js Fästmö

Kommer du köra på \" Något Blått, Lånat...\" Osv?

Enligt ett engelskt gammalt ordspråk så bör bruden, för att få ett lyckligt äktenskap, bära; Something Old Something New Something Borrowed Something Blue And a sixpence in your shoe. Helst ska pengen ha samma årtal som bruden födelseår. Pengen symboliserar att man har pengar o mat på bordet. Nu skriver jag på ipaden så alla snygga uppställningar jag gjort blir nog tyvärr en enda stor klump för er att läsa. Sorry för detta. Men någon brud som kör hela baletten?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer du köra på \" Något Blått, Lånat...\" Osv?
  • Js Fästmö

Gör nog allt men skippar pengen...om jag vågar. ;) Blir väl set klassiska strumpebandet med ngn blå detalj. ;)

• stormhelen

Jag plockar bara ut vissa delar av det där t.ex. något blått, något nytt och något gamalt .

Resten hoppar jag. =)

• annapia

Jag har långt ifrån något traditionellt bröllop men anammar allt utom six pence (finns nog inte så gamla mynt Obestämd. Hade på något sätt redan alla delar i min outfit utom det blå men fixade det häromdagen. Kul med lite symbolik.

• daniiel

Nej, inte alls. Hade inte en tanke på det där faktiskt. Om man nu i efterhand ska bena i det, så hade jag ju något nytt. Massor av nytt. Klänning, örhängen, slöja, bukett osv. Något gammalt och lånat hade också i form av min mormors halsband. Något blått och någon peng i skon däremot, nej nej.

Och min bröllopsdag flöt på bra ändå och är fortfarande (snart 2år senare) lyckligt gift ;)

• xMariax

Jag kommer att köra på ALLT..

Klänningen kommer att vara ny
    Jag funderar på att låna smycken av min svärmor eller min egen mamma, så då blir det både gammalt och lånat
    Någon liten blå detalj kan jag ha i buketten (avskyr strumpeband!)
    Och pengen i skon blir nog inga problem att hitta..  

• Chicita

Jag röstade på nej.
    Men jag håller inte med om "löjligt".

Onödigt kan jag tycka... Det är inte en svensk sed från början och vi har så många andra fina seder att bruka istället.
    Dessutom är jag inte mycket för skrock.
    Jag sydde min klänning och bakade vår tårta. Jag har inte gråtit några tårar än - för varje stygn i klänningen och äktenskapet är lyckligt trots tårtan Flört 

• Js Fästmö
    xMariax skrev 2013-05-10 10:19:17 följande:
    Jag kommer att köra på ALLT..

Klänningen kommer att vara ny
    Jag funderar på att låna smycken av min svärmor eller min egen mamma, så då blir det både gammalt och lånat
    Någon liten blå detalj kan jag ha i buketten (avskyr strumpeband!)
    Och pengen i skon blir nog inga problem att hitta..
    'Undrar om man kan modernisera och köra med VISA-kort. ;)
Svar på tråden Kommer du köra på \" Något Blått, Lånat...\" Osv?