Salsalektion och uppträdande på bröllopsfesten - passar det inte?
Vi ska gifta oss om 1,5 månad och ska ha lite av ett latinamerikanskt bröllop. Vår första dans kommer att vara salsa och under kvällen/dansen kommer vi spela en blandning latinamerikansk musik, t ex salsa, merengue, cumbia och bachata. Anledningen är att vi har latinamerikansk bakgrund och älskar den typen av musik, vi dansar båda två och det är verkligen en del av oss, därför vill vi ha det på bröllopet, det blir speciellt på något sätt. Jag såg att någon här hade skrivit att hon varit på ett bröllop där gästerna fick en salsalektion medan de väntade på att brudparet skulle komma till festen, och att de hade tyckt att det var jättekul och att vissa vågade prova sig på de nya dansstegen under kvällen. Vi tyckte det lät roligt och har hittat en grupp som kan hålla en salsalektion och göra ett uppträdande under middagen. Jag tänkte att det kommer spegla oss och bli personligt och en kul grej för gästerna att minnas :) Men nu tycker mina föräldrar att en salsalektion inte passar sig på ett bröllop, och de hade visst planerat (tillsammans med toastmadame) något slags dansprogram som INTE inkluderar några av de danserna vi dansar, utan istället deras favoritdanser, och de tycker inte riktigt det kommer finnas tid för det vi tänkt oss. De hade tänkt göra det som överraskning men berättade det nu när jag berättade om våra salsaplaner. Det verkade t o m som om de blev lite sura över att jaha, vår första dans skulle minsann vara salsa.. jag tycker det är jättegulligt att de tänkt göra ett dansprogram, det blir väldigt kul men jag tycker vi kan ha båda ju?! Salsa är ju vår "grej" och eftersom att det är VÅRT bröllop vill jag att det ska finnas delar som betyder något för oss. Men nu började min mamma sura känns det som... Passar det sig inte med en salsalektion medan gästerna väntar?? Vad tycker ni? Det känns dumt att behöva be dem förklara precis vad de tänkt sig så vi kan planera allting tillsammans så vi får plats med allt, men jag vill ju ha med salsan och även om det var gulligt med överaskningen så blir det ju svårt att planera in det vi vill ha också :( Vet inte riktigt hur jag ska göra... Det är klart det är vårt bröllop så vi bestämmer, men jag är ingen bridezilla, jag tycker det är jätteviktigt att gästerna trivs och tycker det är omtänksamt att de kommer på saker!! Men jag har lite problem med att jag får dåligt samvete när jag inte gör som alla andra tycker.. suck... Tips???