• Grodprinsens brud

När brukar folk svara?

Jag börjar bli nervös. Vi skickade ut Save The Date tidigt och runt första maj fick alla 60 inbjudna gäster inbjudningskort. av 60 gäster har 4 officiellt OSA't JA och 2 sagt att de inte kan komma och några inom närmsta familjen har vi ingen anledning att egentligen förvänta oss anmälan av då vi antar att de kommer men resterande 49 bjudna då? Sista datum är 1 juni så det är ju bara ett par veckor kvar... 

• Svar på tråden När brukar folk svara?
  • kärlekensbrudpar

Sista anmölnigsdagarna var det för oss..: :)

• Marjasinus

Vi har också 1 juni som sista svarsdatum och vi har fått in väldigt få officiella anmälningar. Det är många som sagt att de kommer i förbifarten men inte svarat mer officiellt.

Men jag tror att många av mina kompisar noterade sista OSA-datumet i sin kalender och att det kommer ramla in då. 

• Kalaspinglan

Ca 2-3 par svarade samma vecka som inbjudan damp ner i folks brevlådor.
    Den absoluta majoriteten svarade ca 1 vecka före -- samma dag som sista svarsdag. Några ringde dagen efter sista svarsdag och bad om ursäkt att de missat att svara. Vissa har vi fått ringa och påminna.

Det är få gäster som fattar att brudparet gärna vill ha svar så fort som möjligt (för man är ju nyfiken!), ganska många svarar sent för att de inte är säkra på om de får ledigt, hittar barnvakt osv.

• mirreth

Jag har också samma funderingar! Av 106 inbjudna så har 28 tackat ja, vårt sista osa datum är 31/5. De som tackat ja är de vi umgås minst med, närmaste släkten har vi inte hört något alls från. Våra föräldrar känner sej självskrivna men skulle vilja ha de på "papper" också. Känns ju bättre att ha alla samlade, tycker det är lite slött att strunta i att svara på osa för man är förälder...

• Kalaspinglan
    mirreth skrev 2013-05-11 22:05:19 följande:
    Jag har också samma funderingar! Av 106 inbjudna så har 28 tackat ja, vårt sista osa datum är 31/5. De som tackat ja är de vi umgås minst med, närmaste släkten har vi inte hört något alls från. Våra föräldrar känner sej självskrivna men skulle vilja ha de på "papper" också. Känns ju bättre att ha alla samlade, tycker det är lite slött att strunta i att svara på osa för man är förälder...
    Våra föräldrar har inte svarat alls, och sambons farbror tyckte att det var "självklart att [de] kommer"...
    Vi räknar dock med att föräldrarna dyker upp, även om de inte svarat
  • Chicita

ca 95% svarade sista dagen (eller dagen efter eftersom vi ville ha svaren via post och postgången får man ju ta med en nypa salt Flört)

Räkna också med att det alltid finns någon som har sagt till din mamma att "åh vad kul det ska bli" och därför tycker att dom har svarat. Eller den där som skrev till dig på FB och tackade för inbjudan osv...
    Så om ni inte hört av några ett par dagar innan OSA så kan ni ju be era föräldrar "dra igång djungeltrumman" och ringa runt och påminna. Brukar räcka med att dom ringer typ sina syskon - som sen pratar med sina barn osv...
    Era vänner kan ni ju påminna på FB genom att skriva "OSA närmar sig, ska bli kul att se hur många som svarar i tid och vilka man får jaga" eller nåt Tungan ute 

• Marjasinus

En sak man märker är att de som nyligen gift sig eller också planerar vigsel är generellt snabbare än andra att OSA. Undrar hur det kan komma sig Skrattande

• sommaren13

Vi har osa 16e juni och än så länge så är det bara 8 st som har svarat. Inte ens våra närmaste har svarat än. Jag tänkte väl skicka ut en blänkare straxt innan osa datumet på facebook...vi har ju ett lite formulär som folk får fylla i, om dom är allergiska mot nåt, om dom kommer till både kyrka och middag eller bara kyrka mm.

Svar på tråden När brukar folk svara?