om mina föräldrar inte kommer...?
Hur ska jag då göra med honörsbordet?
Hur ska jag då göra med honörsbordet?
Sätt några andra du vill ha nära dig på deras platser?
Eller skippa traditionellt honnörsbord?
Det finns inga regler, så du behöver inte vara orolig. Det där löser ni om det problemet uppstår - på ett sätt som passar er
Jag kan inte i min vildaste fantasi tro att de kommer. Jätte tråkigt! Men det är min mammas val. Känns bara så himla tråkigt allting. Jag vill så gärna ha ett traditionellt bord. Funderar på morfar och hans tant. Äsch..jag vet inte
Visst är det tråkigt om dom inte kommer.
Hur många platser funkar för er att ha på honnören?
Det traditionella är ju (sett från gästernas håll)
BG's mamma / B's Pappa/ B / BG / B's Mamma / BG's Pappa.
Ni kanske helt enkelt kunde ha
BG's Pappa/ B/ BG / BG's mamma
Alltså hoppa över "dina" släktingar helt.
Eller utgå från ovanstående och sätta tärnor och marskalker på utsidan
Vill du ha din morfar med respektive där så sätt dom där
Usch vad tråkigt :/ Hade det hänt mig så hade jag låtit min sambos föräldrar sitta med oss men tveksamt om jag hade placerat några mer där. På något sätt så blir det ändå "elefanten i rummet" och det vore dumt att försöka täcka över situationen men samtidigt vill jag ju inte ta bort chansen att sitta lite i rampljuset för mina svärföräldrar.
Om jag vore du så hade jag placerat tärnor och marskalkar vid honnörsbordet istället.
Tack för tipsen. Jag vet att många utav gästerna kommer reagera att mina föräldrar inte är där. Bara det känns jobbigt..
Det viktiga är vilka som är där för dig.
Inte dom som inte är där.
Fokusera på att ni ska få en bra dag tillsammans med dom som är där. Så kommer resten att falla på plats
Min partners familj kommer inte komma på vårt bröllop och vi kommer sitta på följande sätt:
min yngsta syster, min pappa, jag, min partner, min mamma, min äldsta syster.