Jackie85 skrev 2013-05-15 12:42:22 följande:
Det är i princip så som jag gör och jag upplever att det blir väldigt rörigt...Har du strukturerqat upp det på något särskilt sätt eller har du tex bara en stor bildmapp med massa bildideér?
Jag har en huvudmapp där jag har flera olika undermappar, t.ex. bilder, som i sin tur är indelad i "blommor" och "frisyrer".
Vi kommer inte att pynta lokalen, inga stolsöverdrag, dukningen kommer från restaurangen osv så mitt behov av massor med bilder har inte varit så stort. Jag har alltså klarat mig ganska bra med mitt system.
Om du har väldigt många olika kategorier föreslår jag separata undermappar för tydligheten.
typ såhär:
BRÖLLOP
- undermapp 1: bilder på blommor
- undermapp 2: klänningar
- undermapp 3: frisyrer
- undermapp 4: dekorationer
+ diverse dokument med budget, gästplanering osv som inte har egna mappar
Väl värt att notera är att ett Exceldokument kan innehålla ganska många flikar, dvs man behöver inte skapa ett nytt dokument för varje grej. Man kan ha all budgetering i en enda fil, men så att mat och dryck är i en flik, blommor i en annan, skönhet i en tredje osv.