• JochP

Vad har ni på läpparna?

Ska ni ha/hade ni något läppstift/läppglans när ni gifte er? Någon sort ni kan rekommendera?

• Svar på tråden Vad har ni på läpparna?
  • Gnuttan

Jag kommer att ha max factor lip finity lip tint i färgen pink petal och ett läppglans ovanpå - loreal glam shine. Lip finity är jättebra, är som en "tuschpenna" för läpparna, sitter kvar länge och förs inte över på nånting. 

• Rosenknopp

Jag hade ett ljusrosa läppstift från lancome...satt som berget hela dagen/kvällen=)

• karamell

Jag köpte precis läppena, läppglans och läppstift från make up store. Alla tillsammans ger en otrolig fin men ändå ganska naturlig look! =) Det tog mig evigheter att hitta den rätta färgen, men till slut så =)

• TheD

Gnuttan skrev 2013-05-17 21:58:22 följande:Jag kommer att ha max factor lip finity lip tint i färgen pink petal och ett läppglans ovanpå - loreal glam shine. Lip finity är jättebra, är som en "tuschpenna" för läpparna, sitter kvar länge och förs inte över på nånting. Då fungerar den pennan för dig ;) För mig är den totalt värdelös.

• JochP

The D: på vilket sätt är den värdelös? Har du nåt tips på bra läppstift? Jag är så ovan att ha läppstift så jag tar tacksamt emot tips.

• TheD

JochP skrev 2013-05-18 23:08:31 följande:The D: på vilket sätt är den värdelös? Har du nåt tips på bra läppstift? Jag är så ovan att ha läppstift så jag tar tacksamt emot tips.Den fastnade inte på läpparna ;) Läppstift till skolan blir mer mer en naturlig färg från MakeUp-store eller läppstift från Victoria's Secret. Men jag kan inte tipsa dig för något för bröllopet :) Jag hade ett läppstift som frisören provade ut så att färgen skulle gå ihop med mig och resten av sminkningen.

• TheD

Den fastnade på läpparna men sen försvann det. Så skulle jag skriva.

• Emmalinnea

Jag ska ha chanel  läppsitft "flirt 69" 

Jag skule inte kunna tänka mig att ha läppglans det är så opraktiskt och ser onaturligt ut enligt min smak

• HittatNemo

Jag har köpt L'Oréal Shine Caresse i färgen "Romy", som är ett läppglans/ liptint. Jag har ganska mörka läppar, men läppglanset ser ut som mina egna läppar men lite snyggare. Jag har haft ett par testomgångar med det, och jag kan säga att det sitter som berget. Minst fyra timmar helt felfritt innan glansen mattas av men färgen stannar kvar på läpparna.

• daniiel

Jag hade lite Nivea läppbalsam, utan någon färg alls. Jag har otroligt svårt att trivas med färg på läpparna. Jag tycker mina läppar är alldeles för små och smala för att det ska vara snyggt.

• daniiel
    Gnuttan skrev 2013-05-17 21:58:22 följande:
    Jag kommer att ha max factor lip finity lip tint i färgen pink petal och ett läppglans ovanpå - loreal glam shine. Lip finity är jättebra, är som en "tuschpenna" för läpparna, sitter kvar länge och förs inte över på nånting. 
    Jag köpte en sån och tänkte ha det först. En sån typ tuschpenna, men jag gillade den inte alls. Jag fick den inte att sitta kvar färgen. Nu var det ju dock 2år sedan, dom kanske är bättre nu :P
  • Chicita

Jag använde Solstiftet från Marja Entrish (som vanligt Flört)

När jag var gäst på ett bröllop för några år sedan så testade jag något tvåstegs-läppstift som skulle sitta sådär superbra.
    Det kändes bara torrt och klibbigt. Läpparna liksom fastnade ihop och om jag försökte smörja med det färglösa stiftet (för glans) som följde med så smetade det bara av sig.
    Så nej... det blev absolut inget läppstift på bröllopet.
    Jag vågade inte riskera att gå runt och känna mig som en clown med utsmetat läppstift.
    För även om det skulle sitta kvar där det var meningen så skulle jag antagligen gå runt med känslan av att ha smetat ut det i hela ansiktet. 

• Cattacia

Mitt förslag är att gå in på bloggen; http://guesslady.devote.se/ och ställ frågan. Hon är duktig och arbetar som Make up artist. Människor har olika hudtyper och behöver olika preparat för önskad effekt.

Lycka till!

Svar på tråden Vad har ni på läpparna?