• Lavelii

Vad gör ni innan dagen D?

Halloj!!

För ett tag sen så läste jag en gammal tråd här på BT, där man berättade vad man gjorde för att bland annat hålla sig frisk och kry inför bröllopet, samt tipsade om olika saker man kanske bör tänka på. Jag hittar inte denna tråd nu... så jag tänker att jag startar en ny.

Tänkte att här kan vi tipsa varandra om olika kurer/huskurer för att hålla förkylningen borta t ex, eller vad man bör tänka på nära inpå bröllopet för att kunna vara så utvilad som möjligt den dagen (trots all stress och pirrighet) etc...

Man får även gärna berätta hur man väljer att pyssla om sig själv inför dagen. Hår, hudvård, träning osv...

Just nu försöker jag komma på allt man kan göra för att inte gå och dra med en förkylning den dagen, då jag gifter mig slutet på oktober. Känns som det är lätt hänt vid den tidpunkten, med stress och allt dessutom! Brukar inte bli förkyld så värst mkt men, ja, man vet aldrig...  

• Svar på tråden Vad gör ni innan dagen D?
  • Chicita
    Lavelii skrev 2013-05-19 16:27:15 följande:
    Just nu försöker jag komma på allt man kan göra för att inte gå och dra med en förkylning den dagen, då jag gifter mig slutet på oktober. Känns som det är lätt hänt vid den tidpunkten, med stress och allt dessutom! Brukar inte bli förkyld så värst mkt men, ja, man vet aldrig...  
    Börja knapra D-vitamin.
    Det stärker imunförsvaret...
    Och skulle du börja känna dig minsta lilla snuvig när det närmar sig så tar du Kan-Jang direkt och kör en kur.

Unna dig en massage någon dag innan bröllopet så du kan slappna av.
    Gärna flera under veckorna innan själva vigseln.

Schemalägg tid där du inte har några bröllopssysslor alls

Otrivin Comp (nässpray) ska hjälpa så man inte blir så snorig (under själva vigselakten - om man blir lite rörd). Så det kan man ta en halvtimme innan ungefär. Det ska också hindra en från att svälla upp så mycket om man nu skulle börja gråta, så att man kan gråta sådär "filmvackert" istället för storböla med snoren rinnandes Flört 

Bekväma skor är A och O.
    Att ha ont i fötterna under själva vigselakten kan göra att man i princip missar allt.
    Jag stod bara och väntade på att prästen skulle prata klart och ångrade att vi valde två solosånger (även om dom var jättebra framförda). Så fort jag kunde så ryckte jag av mig skorna och ersatte dom med ett par fotriktiga sandaler Flört 
  • Lavelii
    Chicita, tack för tipsen!

Massage brukar jag unna mig lite då och då och kommer definitivt göra det inför bröllopet också. Likaså ansiktsbehandlingar med fokus på ansiktsmassage, manikyr och pedikyr.

Det där med Otrivin ska jag ta till mig (och tipsa vidare till min kära mamma!!) Flört. Är rätt bra på att hålla mig samman, men inte under denna dag, ser det redan framför mig!

Och skor ja...skor!! Är fortf på jakt efter skor...både ett par höga (inte superhöga dock) och ett par platta ballerinas... Har inte hitta något jag tyckt om hittills. Men tänker som du; bekväma skor! Vill inte våndas denna dag. Det syns ju i hela ansiktet och kroppshållning när man har obekväma skor!! Usch... Flört 
  • Daisy

Så fort man börjar känna av att en förkylning är på gång så ska man böja med esberitox. Fantastiskt naturläkemedel som hjälpt mej många gånger...

• karamell

Ät nyttig mat så hy, hår och naglar är fina.
    Träna, få mkt motion, det mår kroppen bra av
    Sola lite med måtta
    Försök att ta det lugnt och se till redan flera veckor innan att allt är på plats =) 

• Emelie87

Jag har en näskanna som jag brukar använda när jag kommer hem från jobbet. Sköljer rent och återfuktar utan att irritera (man blandar salt och vatten till fysiologiskt koksalt och sköljer med). Förebygger förkylning, jätteskönt såhär års efter en dag ute om man är pollenallergiker, och helt underbart om man redan är förkyld och täppt. Näskannor finns på hälsokostaffärer och på apotek finns mindre "nässköljarsprutor". Jag blir själv väldigt lätt förkyld när jag kommer tillbaka till skolan efter ett lov eller börjar på nytt jobb, men har inte blivit sjuk en enda gång när jag kommit ihåg att använda näskannan varje dag.

Men använd inte på bröllopsdagsmorgonen, vatten kan "fastna" i bihålorna och läcka ut senare under dagen =P

Svar på tråden Vad gör ni innan dagen D?