• Mette81

Lite skrivhjälp önskas!!

Har en icke bröllopsrelaterad uppgift som jag känner mig stressad över pga allt bröllopsplanerande :( Min pappa och hans fru fyller båda 60 ca 1-2 veckor innan bröllopet (som är den 29 juni). Vi tänkte bjuda ner dem (från Norrland) till Skåne på en slottsövernattning ink. middag men har inte köpt något presentkort än, men tänkte skriva typ en dikt/rim/limrik eller något som hintar men inte avslöjar helt. Hade gärna tagit lite hjälp av någon som har skrivandets gåva!! Tack på förhand, Marie

• Svar på tråden Lite skrivhjälp önskas!!
  • PMB

Kanske kommer hon svara här ändå men annars vill jag tipsa om den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-2-132/m4233630.html

Där fick jag hjälp med just en dikt/rim till en present till ett bröllop jag skulle på. Jag brukar kunna komma på sånt själv men med allt annat som jobb och bröllop så hade jag varken ork eller tid för att låta fantasin flöda. Men som sagt i den tråden fick jag hjälp samma dag. 

• Plättis

Jag slängde ihop en limerick lite snabbt: 

Det är trevligt och vackert i Norr,
    Men till er vill vi ge lite knorr
    På bemärkelsedagen 
    Lite mat uti magen
    En present som inte alls blir torr. 

Chicita är sjukt duktig och kan säkert få till något bättre än mig, jag är galet ringrostig på rimmandet och limerickar  

• Chicita

Den där var ju jättebra Plättis Glad
    Inte behöver ni mig inte, ni klarar det bra själva Solig

• Plättis

Haha, jag tyckte inte alls att den var bra Tomte
    Att skriva limerickar gör mig på bra humör, så jag kunde inte låta bli. Trots huvudvärk och sjukt stressigt på jobbet. Men vad gör man inte för konsten!

Svar på tråden Lite skrivhjälp önskas!!