3 dagar kvar jag kommer dö.
Hej!
Jag har ett tips som kanske kan fungera. Om man tänker ut en strategi innan själva bröllopsdagen på vad du ska göra OM du skulle få kramp igen. Fundera ut vad dina värsta orosmåln är och försök komma på hur dessa kan underlättas och vad du gör om det värsta skulle hända, då är du i alla fall förberedd.
Om jag var du så skulle jag till exempel prata med prästen och berätta som det är. Då vet han eller hon att det kan hända och OM det nu händer så kan han förklara och lugna resten av gästerna så att de slipper fundera och bli oroliga. Och om det är så att du känner att ett anfall är på gång innan det händer så kan du kanske säga till prästen när ni står där framme att du behöver ta en paus och gå ut i sakristian (eller till ett enskillt utrymme) då slipper du i alla fall få ett anfall framför en massa människor. I bästa fall behövde du bara ta en paus och andas lite och göra någon avslappningsövning och så kan ni fortsätta vigseln efter det. Så det jag menar är att det är bra att ha en plan och veta vart du ska ta vägen om du behöver gå undan. Jag tror att själva planen i sig kan göra dig lugnare så att du slipper få ett anfall. Vad tror du om det?