• MariaochDaniel

VARNING för Jenjenhouse!!!!!

Jag vill varna för jenjenhouse!

I korta drag. Jag beställde en måttbeställd!! bolero från dem.
    När den kom var den för liten och URDÅLIG kvalitet!!! De påsydda dekorationerna höll på att trilla av osv.

Jag krävde pengarna tillbaka från dem, men fick efter massor av mail fram och tillbaka bara 25% tillbaka, alltså inte mycket.
    Trots att jag fotat bevis på att de skickat en i storlek 6 fast jag beställde 16.

Så dålig kvalitet och dålig service.
    Jag kommer ALDRIG beställa något mer från dem, eller någon annan kinasida och absolut inget sytt!
    Synd man inte kan lita på folk. Jag menar, även om den var billig (men ändå 400kr) ska den väl hålla ihop liksom?

Så tänk både en och två gånger innan ni beställer. Fotona av klänningar osv kan inte vara korrekta. Klänningarna som skickas ut är mycket sämre än de på bild, tyvärr.

• Svar på tråden VARNING för Jenjenhouse!!!!!
  • daniiel

Att du är besviken över din bolero, det förstår jag. Det är dåligt om den är i dålig kvalitet och framförallt i så fel storlek.

Men

Att beställa något man inte kan pröva innan är alltid en chansning och det måste man vara medveten om. Även att det inte är enkelt att få ersättning från dessa kinaföretag om det blir fel. Något som ofta påpekas i trådar om det här och som många är medvetna om.

Att "Klänningarna som skickas ut är mycket sämre än de på bild, tyvärr." är väl ändå inte riktigt sant? Jag har sett många fina klänningar som är precis lika fina irl som på bild, även de som är finare irl än på bild, och det är sk. kinaklänningar.

Ja, det kan bli fel, men det kan också bli rätt ;)

• MariaochDaniel

Självklart kan det bli rätt!
    Men min bolero var inte alls lika fin som på bilden
    och just att de skickar i sååå pass fel storlek det är inte okej!

Enligt deras regler (som de tydligen inte följer) är det full returbetalning som gäller, men
    i mitt fall fick jag bara 25% =(

• Carina10

Jag har beställt många skor där och även bröllopsklänning o de skor o schal jag ska ha därifrån.
    Allt har fungerat klockrent. O kommunikationen varit toppen.
    Står det någonstans att du bara ska få 25% tbx?
    Har de skickat fel storlek hade jag inte gett mig.....
    Men att dekorationerna får ha stöttning är rätt vanligt oavsett var man köper kläder tycker jag.

Lightinthebox däremot...bara skitgrejor..,trasiga...illaluktade o mest krimkrams...håller på och tjafsa med dom än o de är månader sedan jag fick skräpet. Fått gå på dom på facebook för att få svar. De säger att de svarar inom ett dygn....men de glömde skriva att det är året EFTER!

Svar på tråden VARNING för Jenjenhouse!!!!!