akta er för light in the box och jenjenhouse!
Det känns ju lite dumt att ni gnäller över att ni fått betala tullavgifter och moms och försöker skylla detta på företagen när det är helt enligt reglerna om man köper varor utanför EU. Det står dessutom tydligt och klart i leveransvillkoren att tull + moms tillkommer och kostnaden för dessa kan variera från land till land för alla de kinaklänningssidor jag har tittat på!
Sen har jag förstått att svenska tullen ibland kan släppa igenom försändelser utan tull, det händer aldrig i Finland, men det är inte något man kan räkna med utan man har helt enkelt enorm tur om man inte behöver betala tullavgifter! På tullens hemsida kan man annars enkelt räkna ut hur stora avgifterna blir (de beror på värdet på försändelsen).
Jag har för övrigt köpt min klänning från JJ's house (som är samma sak som Jenjen, det är alltså inget skumt där) och jag är supernöjd! Fick en vacker och välsydd klänning till en tredjedel av priset den skulle ha kostat i en brudbutik, den levererades snabbare än jag förväntade mig och JJ's svarade på alla mina mejl med frågor redan samma dag!