Veronika76 skrev 2013-05-24 17:29:53 följande:
Tre sekunder senare kom ett mail från Jenjenhouse som sa att de hade skickat mina tärnors klänningar. Skönt tänkte jag. Då kommer allt ordna sig ändå, oavsett om jag får tillbaka pengarna från light in the box, så har mina tärnor klänningar och vi har skor!
Allt gick superbra! På tre dagar ringde UPS och meddelade att de hade ett paket. MEN idag, två dagar senare dimper det ner en faktura på 2200 kr för tullavgift.
Vi ringde UPS. Där talade de om att Jenjenhouse hade lagt med en lapp till dem med värde på klänningarna och därefter hade de räknat ut tullavgiften.
Bara det att jenjenhouse hade sagt att värdet på klänningarna, styck, var 402 dollar.. Vi betalade 808 kr/st för klänningarna och 600 kr i frakt... och sen 2200 kr i tullavgift....
Jag har lärt mig en läxa! Jag kommer aldrig mer att beställa från dessa utländska företag. Må vara att bröllopsbutikerna är dyrare.. men det blev i slutändan inte så himla mycket billigare och det hade sparat mig en hel massa energi och nervositet som jag kunnat lagt på annat..
//Veronika
Ser inte riktigt problemet.
Du fick dina klänningar fån Jen jen, de kom i tid. Du verkar vara nöjd med dem i övrigt. Varför klaga och "varna"?
Pga att vi är med i EU så får du en extra skatt på allting som köps utanför EU länder. Till det kommer tullavgift, samt skatt/moms. UPS tar i sin tur alltid 150 kr i admin avgift för varje leverans.
Beställde min klänning from JJs. Kostade 2400 kr, skräddarsydd efter mina mått. Levererades till dörren med UPS bud mindre än två veckor efter att jag lagt beställning.
Satt perfekt, färgerna var perfekta och kan inte annat än att rekomendera dem.