Alkoholfritt bröllop?? Råd önskas
Det där låter ju nästan som oss!
Vi är nykterister båda två själva, och vill verkligen inte servera alkohol. Och så kommer det blir. Vi ska även ha vegetarisk mat.
Att din far med fru tycker att det är konstigt är egentligen inte förvånande, eftersom att alkohol är en så stor social sak och djupt rotat i vår kultur. Men att gästerna inte skulle trivas är ju ett väldigt beklaglig sak att påstå egentligen, för vuxna människor bör faktiskt inte behöva alkohol för att trivas. Och det finns jättemånga alkoholfria alternativ som gör maten god! Min mor sa ungefär samma sak när vi berättade om vårat val, men ärligt talat vet jag inte varför hon blev förvånad. Hon vet ju att ingen av oss dricker.
Vi ska servera Nigrum (vinbärsmust som säljs på systemet, dock 0.5% i den, men vi ska dessutom blanda ut den med juice). Och äppelmust är också gott. Ta en tripp till systemet och prova ut lite drycker :) 100% blåbär har jag också hört gott om.
Till brudskålen ska vi servera Jordgubbsvin, som vi tycker är sådär lagom söt. Men vi ska ha fläderblomsbål under festen, det kanske kan vara ett alternativ till välkomstdrink? Flädersaft med frusna hallon i, och citron om man vill det.