• ellenedward

Billig lokal i Stockholm "gör det själv" bröllop?

Vi behöver hjälp med något som jag tror att många undrar... Vart ska vi vara?

Vi kommer ha en borgelig vigsel och behöver ha en fin plats till detta, gärna ute men bra med reservplan så en fin plats inomhus är ett krav. Sen är det paaartyt som har följande krav:

70 - 100 gäster
    Billigt: helst inte mer än 8000 kr.
    Det ska vara en måndag i juli (7/7 2014) och vi vill kunna festa länge så ingen sluttid innan 01!
     Fantastiskt vore om vi kunde börja smycka lokalen på söndagen och få vänta med städningen till tisdagen. 
    Lokalen bör vara fin men behöver inte vara lyxig. Fina golv och tak/ bra belysning är ett krav. Väggarna kan man dölja med tyg i värsta fall.
    Det får gärna vara relativt fina ochbekväma stolar.
    Vi vill ta med allt själva: vin, dekorationer och mat men porslinet och ett ordentligt kök får huset gärna vara utrustat med.
    Vi ska ha liveband och plats för band och danshörna måste finnas.
    Vi drömmer om att minst hälften av gästerna ska kunna bo över, typ vandrarhem... och det får gärna vara promenadavstånd dit. Men det är inget måste...
    Stil på lokalen finns inga krav på. Det kan vara en lada, ett bygdehus, ett slott, en skola... 
    Vi vill ha det relativt nära Stockholm. Typ 1 h resa max. I stan eller på landet spelar ingen roll bara det finns en fin vigselplats i närheten, vilket det ofta finns. 

Är det någon som vet något som skulle stämma in på detta?
    Är du vår räddande ängel?

• Svar på tråden Billig lokal i Stockholm "gör det själv" bröllop?
  • Emelie87

Jag och min blivande man ska ha vår bröllopsfest i Spångafolkan, frächt, stort, mycket trevlig kvinna som ansvarar för uthyrningen, rymligt bra kök, ta med egen mat och dryck osv. Stor scen. Porslin utom glas ingår (kostar 5:- för att hyra ett set vin- vatten - och champagneglas, man slipper diska dessa). Vi betalar 6500:- och får ha lokalen från fredag lunch till söndag lunch. Inte jättefint precis utanför (ligger i en vägkorsning) men ganska nära till olika stränder vid Mälaren t ex.

Kolla bilder på t ex http://www.stockholm.se/-/Serviceenhetsdetaljer/?enhet=ecc49ede9e5b43eab718152680d30f05

eller www.spangafolkan.com =)

• aleydis

Hmmm du menar 8000 för lokalen?

JAg och min pojkvän tittade på lite alternativa ställen, vi ville också ha möjlighet till övernattning och billig lokal.

Vi kollade upp ang Gålögården (ligger ute vid vattnet i sthlmsområdet, finns kök, sovplats för upp till 60 pers, litet kapell... har dock inte varit där. man kan hyra hela (inkl sovplatser för alla för ca 20 000), kommer inte ihåg hur mkt det blir bara för en dag. vi åkte aldrig ut dit, för matsalen tar bara 60 pers.

Dalarö folkhögskola tänkte vi oxå på, åkte inte ut dit heller. de har ett kapell där det bara typ får plats med 50 sittande gäster. man får inte ha alkohol där

och sen finns det världens pärla, plats för upp till 70. skogsbo i bromma/ålsten. fantastisk villa med trädgård nära vattnet. 12 000 dock att hyra.

jag skulle rekommendera att kolla på lägergårdar, där man typ kan hyra hela anläggningen...eftersom du ville ha övernattning...

lycka till!

• linnea ros
    ellenedward skrev 2013-05-26 22:54:34 följande:
    Vi behöver hjälp med något som jag tror att många undrar... Vart ska vi vara?

Vi kommer ha en borgelig vigsel och behöver ha en fin plats till detta, gärna ute men bra med reservplan så en fin plats inomhus är ett krav. Sen är det paaartyt som har följande krav:

70 - 100 gäster
    Billigt: helst inte mer än 8000 kr.
    Det ska vara en måndag i juli (7/7 2014) och vi vill kunna festa länge så ingen sluttid innan 01!
     Fantastiskt vore om vi kunde börja smycka lokalen på söndagen och få vänta med städningen till tisdagen. 
    Lokalen bör vara fin men behöver inte vara lyxig. Fina golv och tak/ bra belysning är ett krav. Väggarna kan man dölja med tyg i värsta fall.
    Det får gärna vara relativt fina ochbekväma stolar.
    Vi vill ta med allt själva: vin, dekorationer och mat men porslinet och ett ordentligt kök får huset gärna vara utrustat med.
    Vi ska ha liveband och plats för band och danshörna måste finnas.
    Vi drömmer om att minst hälften av gästerna ska kunna bo över, typ vandrarhem... och det får gärna vara promenadavstånd dit. Men det är inget måste...
    Stil på lokalen finns inga krav på. Det kan vara en lada, ett bygdehus, ett slott, en skola... 
    Vi vill ha det relativt nära Stockholm. Typ 1 h resa max. I stan eller på landet spelar ingen roll bara det finns en fin vigselplats i närheten, vilket det ofta finns. 

Är det någon som vet något som skulle stämma in på detta?
    Är du vår räddande ängel?
    Gå in på de olika kommunernas hemsida så brukar de lista deras lokaler. Vet inte vilken sida du vill vara men ex. nacka.se, taby.se osv. Så hittade jag min!
    Annars är festsalen.se bra!!
    Lycka till!
Svar på tråden Billig lokal i Stockholm "gör det själv" bröllop?