Inlägg från: jenniferochaugust |Visa alla inlägg
  • jenniferochaugust

Om du bara fick ge ett enda råd till några som planerar bröllop...

Mitt råd är att göra något jag själv misslyckades med.
    Jag är en väldigt impulsiv och stressad person som måste fixa allt "NU", jag går in i allt till 120% på en gång. Startsträckan vid bröllopsplaneringan var väldigt kort eftersom jag bokade allt på en gång.
    I efterhand tänker jag att jag borde ha tagit det lugnare, läst på mer om alla olika leverantörer, tänkt efter vad vi verkligen ville ha... Helt enkelt tagit det lugnare och läst på mer, då hade det absolut kunnat bli billigare också! Om jag hade tagit mig tid att jämföra fler leverantörer, hört mig för mer i bekantskapskretsen om någon känner en florist/sömmerska/bagare... ja ni vet...

Och mitt råd till mig själv framöver (gifter mig 31 augusti) är att:
    FÖRSÖKA NJUTA, inte bara stressa. Det är förhoppningsvis en gång i livet, du investerar massa pengar, energi och kärlek i denna dag. Glöm inte att njuta!

<3

• jenniferochaugust
    Chinchilli skrev 2013-05-27 22:13:32 följande:
    Jag går emot vad många andra säger... Mitt är:

Tänk på att ni inte bara är brudpar, ni är även värdar också!!

Så gå inte helt "crazy" med åsikten att ni gör som ni vill utan tänk på era gäster också! Så planera så gästerna får det så enkelt och trevligt som möjligt, de är dem som gör er dag! 

Håller såklart med! Det ska ju vara en rolig dag och kväll för alla! Det är superviktigt för oss att alla kommer ihåg vår dag som något alldeles speciellt. Därför har vi vekrligen försökt tänka på vad som gör en fest rolig och försökt anpassa oss därefter :)
    Men sen är det såklart så att man aldrig kan göra alla nöjda och att många har lite väl mycket åsikter om vad som är "vett och etikett" och rätt gällande bröllop. Alla ska bjudas, det ska bjudas på allt osv... Men visst får man inte glömma gästerna, mycket viktigt!
Svar på tråden Om du bara fick ge ett enda råd till några som planerar bröllop...