• Fröken Fräken

Göra egen slöja? Tips? Bubble veil?

Jag är på jakt efter en slöja jag inte kan hitta, så jag tänkte att jag kanske får tillverka den själv. Jag vill ha en kort slöja, som sneddar kort diagonalt framför ansiktet och som fluffar som ett moln runt håret och max går ner i nacken. Jag bifogar bild så får ni se lite hur jag tänker. Jag kan inte hitta någon slöja någonstans som liknar den här. Har någon tips på hur man kan tillverka en själv?

• Svar på tråden Göra egen slöja? Tips? Bubble veil?
  • Chicita

Ser ut som att du får drapera tyll och sätta på en hårkam helt enkelt.
    Vet inte riktigt hur men det ser ut som om det är så den är gjord...

Tyll är inte så dyrt, köp ett par meter och testa Glad 

• Fröken Fräken

Ja, det får bli hobbyverkstad hemma... Man kanske kan doppa tyllen i sockerlag eller spraya den stel också? Det känns viktigt att den inte hänger utan håller volymen.

• Chicita
    Fröken Fräken skrev 2013-05-27 11:27:22 följande:
    Ja, det får bli hobbyverkstad hemma... Man kanske kan doppa tyllen i sockerlag eller spraya den stel också? Det känns viktigt att den inte hänger utan håller volymen.
    Det finns många olika sorters tyll. Och om du inte väljer den dyraste silkestyllen så borde den hålla formen.
    De flesta som köper slöjor eller ska göra en brukar ju klaga på att dom är för stela Flört 
    Jag skulle nog undvika sockerlag i alla fall. Det skulle inte bli så trevligt om det var fuktigt ute eller regnade. 
Svar på tråden Göra egen slöja? Tips? Bubble veil?