• Elinnn

HUR ska jag klara av min bröllopsdag...

Visste inte att jag var så här sjukt sentimental....
    Nu är det ganska nära, den 10 augusti gifter vi oss. Bara tanken på detta, lyckan, kärleken och längtan får det att bränna bakom ögonlocken. Var i kyrkan i fredags och övade med prästen. Det gick sådär och risken är att jag inte kommer att få fram mitt vigseltal om ens kunna säga I do, rösten sprack fullständigt. Jag är verkligen dörädd för att behöva stå där och gråta mig igenom hela vigseln när jag ser min älskade man och alla som har kommit för att fira oss. Och för att inte tala om att behöva stå och lyssna på all vacker musik som solisterna kommer att framföra för oss. Ojojoj....

Givetvis kan en och annan tår få slinka igenom det är väl fullt normalt men som sagt, vill gärna kunna prata och få behålla mitt smink. Finns det någon vänlig människa som vet hur man ska tänka, förbereda sig?
    Kanske det inte blir så farligt när väl klockorna börjar ringa men jag är verkligen rädd för att det kommer att bli för mycket känslor.

Så för att förtydliga så är det enbart av ren lycka och kärlek dessa tårar kommer :D

• Svar på tråden HUR ska jag klara av min bröllopsdag...
  • Vichy

Det kommer nog gå bra! Passa på att gråta åt alla fina låtar och förväntningar redan nu så det är "färdig gråtit", Sen när det kommer till dagen kommer du nog vara både nervös och förväntansfull att du nog inte kommer gråta precis hela tiden! ;)

Jag kan får tårar i ögonvrån jag med när jag tänker på mitt framtida bröllop, och jag ska inte gifta mig förens nästa sommar!  

• Elinnn

Att utsätta mig för det som möjligtvis kan bli jobbigt ska jag försöka göra redan nu så att som du säger , på bröllopsdagen är det "färdig gråtit".  Vi får nog även öva på vigseltalen för varandra så att när vi väl står där så känns det tryggt och mer vant.

• Vichy
    Elinnn skrev 2013-05-27 23:50:56 följande:
    Att utsätta mig för det som möjligtvis kan bli jobbigt ska jag försöka göra redan nu så att som du säger , på bröllopsdagen är det "färdig gråtit".  Vi får nog även öva på vigseltalen för varandra så att när vi väl står där så känns det tryggt och mer vant.
    Låter som en bra idé. Och som sagt, lite tårar och gråt i halsen blir bara fin en sån dag.. Man kan behärska sig med än man tror ;)
Svar på tråden HUR ska jag klara av min bröllopsdag...