Ja vi har tänkt på att det låter som andra namn, men det är inte så mycket att göra åt det. Annars måste man ju ta ett namn som redan är "vanligt" och det får man inte ta om man inte heter det sedan innan....Själv har jag ett son-namn idag och tycker det är jättebekvämt eftersom "alla" kan stava till det, men det känns som att så fort man väljer något annat får man vara beredd på att stava. Är rent ut sagt skitsvårt att komma på ett namn som ingen annan har (vilket är kravet för att man ska få välja det).
Chicita skrev 2013-05-28 12:11:25 följande:
Eftersom jag har ett jobb där jag tar emot bokningar på telefon så utgår jag enbart ifrån hur det skulle kännas att göra en bokning med dessa namn.
Bellham är inte så svårt att lista ut stavningen på. Men jag skulle nog ändå behöva bekräfta att jag hört rätt, och om det var en dålig linje så kanske jag (efter typ andra gången man frågar och inte uppfattar riktigt) skriva Bellman för det känns mest logiskt.
Limbell kan också vara ett namn som kan bli svårt att uppfatta. Lite rasp på linjen och det låter som Timell
Men av dessa två så tror jag ändå att Limbell är lättast för andra att uppfatta korrekt, och som ni kommer slippa stava varje gång.