• snowstars

Flyg till Spanien

En oberest resenär (alltså jag) undrar vilket bolag det är bäst att flyga med till Spanien och varför. Jag tänker mig en resa till Barcelona, Madrid eller en annan stad i landet. När jag letat lite löst hittar jag inga direktflyg från Stockholm, stämmer det?

• Svar på tråden Flyg till Spanien
  • SofiaMagdalena

Sas och Norwegian har direktflyg till Barcelona. Sas på fredagar (antagligen för att det är en klassisk weekendstad) . Norwegian lite här och var.

• daniiel

Jag har ingen koll på flyg, men ville bara säga att Barcelona är en underbar stad och jag rekommenderar starkt att åka dit! :D När vi flög dit, så flög vi till Paris från Göteborg och vidare från Paris till Barcelona. Lite bökigt, så hoppas du hittar ett direktflyg :)

• annapia

Rekomenderar Barcelona. Underbart!!! Vi flög med Norweigan, fungerade jättebra. Finns massor med bra hotell, rekomenderar att bo vid Ramblan så har du nära till allt.

• Rosorochkärlek

Snowstars - Om du är ovan att resa skulle jag rekommendera SAS, för de är faktiskt bättre om något krånglar än Norwegian är. Du slipper dessutom fundera lika mycket över bagage (på Norwegian måste du boka det innan så det tillkommer till biljettpriset), och de har bra och snabb service.

Är priset det viktigaste finns Norwegian och jag tror att även Ryanair flyger dit (iaf från andra svenska orter).

Jag gillar skyscanners.se för att få ett hum om vilka som flyger (fast den är värdelös att boka på) och jag vet att många använde flygvaruhuset.se, sistaminuten.se och ett gäng andra.

Barcelona är verkligen en härlig stad men en väldigt blandning av allt möjligt. En del problem med ficktjuvar och lurendrejeri och sådant pga det är så mycket turister, men så är det ju i så gott som alla stora städer och inget man behöver oroa sig för om man bara är lite normalt vaksam.

rosorochkarlek.blogspot.com - Min bröllopsblogg med massor av inspiration
Svar på tråden Flyg till Spanien