• lovisas

Photo booth + gästbok med polaroid

Hej!

Jag och min sambo vill ha ett photo booth på vårt bröllop i augusti. Vi tänkte köpa en skärmvägg på Ikea som heter "Ekne" (så att den som fotar få lite privat) och bakom den ställer vi ett stativ med kamera på och en fjärrutlösare.
    Vi kommer lägga ramar som man kan sticka in huvudet i, mustascher, hattar, glasögon osv (finns att köpa färdiga kit för det här syftet).

En andra idé är att ha en gästbok där det står en polaroidkamera bredvid - då kan gästerna fota sig, få kortet direkt för att sedan sätta in det i gästboken och skriva en hälsning under.

Vi funderar även på att vid varje person ha små kort med ett roligt eller udda samtalsämne - och under kvällen måste personen på något sätt ta upp ämnen med sin bordsdam/herre. Alternativt att vi har ett ämne för varje bord som de "måste" starta med.

Vad tror ni om de här idéerna? Kan de bli bra isbrytare? Har någon erfarenhet av det eller planerar någon att göra något liknande? Tar tacksamt emot tips!

• Svar på tråden Photo booth + gästbok med polaroid
  • MariaochDaniel

Jag tycker att gästbok med polariodkamera och photo booth låter som jättebra idéer.

Däremot skulle jag personligen inte tycka om att få påtvingade samtalsämnen.
    Oftast brukar gästerna klara det själva.

Men de första två sakerna låter toppen! Vi ska också ha fotohörna, dock inte lika avancerat som erat, men jag tror det kommer bli poppis.

• Livas

Hej Lovisas, vart hittar du färdiga kit för photobooth, + har du hittat ngr bra polaridkamera alternativ? Vi funderar på precis samma upplägg och undrade om du hade ngr tips :)

• Hannis23

Vi kommer också ha "Photobooth", men hade tänkt ha en fotograf (bara någon som trycker helt enkelt) då vi inte känner någon som har fjärr till kameran! :) Vi köpte våra "props" på Etsy för en mycket billig peng(och det kom hem till brevlådan tokfort dessutom!) och kan verkligen rekommendera det. Visst kan man göra själv, men jag pysslar så mycket annat till bröllopet så det var jag glad att slippa! :) Säljaren heter Allison Lisle förresten!

• Hannis23

Vi kommer också ha "Photobooth", men hade tänkt ha en fotograf (bara någon som trycker helt enkelt) då vi inte känner någon som har fjärr till kameran! :) Vi köpte våra "props" på Etsy för en mycket billig peng(och det kom hem till brevlådan tokfort dessutom!) och kan verkligen rekommendera det. Visst kan man göra själv, men jag pysslar så mycket annat till bröllopet så det var jag glad att slippa! :) Säljaren heter Allison Lisle förresten!

• lovisas

Hej och tack för tipsen och tankarna :) Jag hoppas verkligen att det går hem hos gästerna!

Färdiga kit till photo booth:
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&Search=photo%20booth

Polaroidkamera:
    www.kaffebrus.com/fujifilm-instax-mini-7s-instant-film-kamera-vit-1277.html
    www.polaroidkamera.se/

Fjärrutlösare kostar typ 80 spänn, beror iofs på vilken kamera du har:
    http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/foto-video/fototillbehor/ovriga-tillbehor/fjarrutlosare-for-nikon-p57495#ProductDetailedInformation

Annars har jag kollat efter ramar och liknande på Ikea - de har ju superbilliga snygga ramar som man kan sticka in huvudet i ;)

Etsy verkar också bra, tack för tipset! Hur långt innan måste man beställa därifrån?

• Hannis23

Det tog högst en vecka att få hem det, men det är kanske olika för varje säljare.

• lovisas

Tack! Jo jag såg också att det är visitkortsbilder - men jag tänkte att det kunde passa ändå i en gästbok Skrattande

Svar på tråden Photo booth + gästbok med polaroid