Ja det är sant att det kan komma sådana frågor på middagsprogrammet. Men det gör mig egentligen inget. För detta blir ju en bok den sen har efteråt resten av livet. Det började nämligen med att jag inte har råd att vara med på möhippan för dom som skötte det inte tänkte nåt på kostnader och omständigheter när de bokade och sen har jag ingen barnvakt till bröllopet. Känns hemskt att inte kunna vara med. Så ville ändå gjort något som visade att jag inte struntade i dom utan ändå "kämpade" för att "delta" på något vis..förstår du?Hmm, känns svårt. Försökte annars komma på något eget att göra i stil av möhippa i min ort. Där hon egentligen växte upp. Men den möhippan hon får är i storstaden där hon nu bor osv. Men hennes mamma och pappa bor nästan granne med mig så hon lär komma hit flera ggr i sommar..å då var tanken först att jag kunde kommit på något som var mer roligt än kostsamt..förslag?började tänka på saker och sen blev det helt plötsligt en bok ist..hmm för först tänkte jag skickat kuvert till dom med små uppdrag och frågor..å de då tror det har med möhippan/svensexan att göra.. men ..jabehöver råååd..snabbt Rosorochkärlek skrev 2013-06-05 14:19:51 följande:Kul idé! Jag tänker dock på två saker:Har du blivit ombedd att göra något liknande, är du värdinna, toastmadame eller liknande? Om inte är det stor risk att det kommer att vara något liknande (framförallt om hur de träffats och sådant) i middagsprogrammet. Brudparet har det antagligen väldigt stressigt tiden innan bröllopet. Att hinna fota någon annan, svara på frågor och sådant tror jag kan bli saker som bara stressar, även om de i vanliga fall skulle tycka att det var jättekul, så börja i väldigt god tid (minst ett halvår innan) och se till att påminna dem så att de inte skjuter upp det till sista tiden precis innan. Annars tycker jag att det är bra idéer... intervjuer, frågor, minnen etc... men som sagt - kolla att det inte krockar med något som någon annan gör. Och fundera lite på hur du kommer in i bilden - vad är dina minnen av dem? Eller borde du fråga fler, kanske fråga föräldrar, andra vänner etc om hur de känner brudparet? (Men då är risken att det uppfattas som att boken kommer från er alla, och det är än en gång risk att någon annan redan gör det till middagsprogrammet.)rosorochkarlek.blogspot.com - Min bröllopsblogg med massor av inspiration