• Bröllopstokiig

butik med tärnklänningar?

Hej!
    Jag och min tärna har varit runt i några brudbutiker i Sthlm och förvånas över det lilla utbudet av tärneklänningar. Vi vill ha något i blått eller gult.
    Har någon tips om en affär med stort utbud?

/Ankan

• Svar på tråden butik med tärnklänningar?
  • Bröllopstokiig

På Hantverkargatan i stockholm så finns en butik som heter Festmön, hon har stort utbud tärnklänningar.
    Thalia på Karlavägen, dock lite dyrare och lite längre ner mot Karlaplan finns det en till som har mestadels frackklänningar.
    Laura på Norrlandsgatan.

• Bröllopstokiig

Axara på Sergelgatan har festklänningar som är lämpliga. KAnsek inte klassiska tärnklänningar (hur nu en sånn ser ut..) men väldigt mycket och fina klänningar.

• Bröllopstokiig

Tusen tack för tipsen, ska genast ta nya tag och boka in en till dag på stan!
    Har ej varit på något av dessa ställen....
    /Ankan

• Bröllopstokiig

Ankan omdukan tänka dig att åka 3,5 mil från sthlm finns det många fina nyinkommna klänningar både på Prinessa i kringlan och Lauidia i Luna samt Fest och Mode på nygatan som sagt om du vill åka en bil

• Bröllopstokiig

Ska ni hyra eller köpa? Om ni ska köpa kan ni kolla NK, Bröllopsbutiken, Bröllopskällan eller Cosmos. Annars finns alternativet att sy upp en tärnklänning, det kostar nog inte så vansinnigt mycket mer än att köpa en färdig. Det är nämligen billigare att sy upp färgade klänningar än vita. Pga att vita kräver ofta fler foder för att inte vara genomskinliga... Karmosin på Götgatan och Tina på Simbra siden är några trevliga skräddare. Lycka till med letandet!

• Bröllopstokiig

Vi hade nog tänkt hyra. Men om det inte kostar alltför mycket att sy så....
    Kan vara värt att höra sig för.

Har tyvärr ej hunnit ut i Stockholm igen ännu. Så himla mycket att fundera över i dessa planeringstider! Var i Södertälje häromdagen dock men tyvärr hittade vi inget där heller. Snygga saker, men inget i rätt färg och storlek där heller....

Tack för alla tips dock!

• Bröllopstokiig

Mina tärnor hyr, från Brölloppskällan på Hornsgatan. jätte fina lila klänningar, nya för i år, Kostar 1100 o hyra, 2500 o köpa tror jag.
    Dom hade annars väldigt fina klänningar i andra färger, o den klänningen som vi valde finns även i blått :)

lycka till!!!

• Bröllopstokiig

Kolla även in Royal på Linné gatan, där hyr min tärna en jätte fin klänning i sommrig pastell. Dom hade ett stort urval av både färger och modeller både till försäljning och uthyrning.

• Bröllopstokiig

Cameline på Odengatan har fina klänningar; de är lite gömda inne i ett spegelskåp så de syns inte direkt när man går in i butiken. Klänningen min tärna köpte var jättesöt ca 2500:- kostade den

• Bröllopstokiig

Måste verkligen rekomendera dig att titta i en butik på Drottninggatan (glömt namnet) i Adam och Eva gallerian, markplan, som har massor av långa festklänningar som bara kostar några hundralappar. De ser faktiskt ut att kosta mycket mer. Värt ett besök! Vi hittade klänningar till våra tärnor där som var kanonfina.

Svar på tråden butik med tärnklänningar?