• maggied

AKUT HJÄLP! Dags att skriva inbjudan - tomt i skallen

Nu är det 4 månader kvar till bröllopet så det börjar bli  smått stressigt med inbjudningskorten.
    Korten är klara, företaget väntar bara på att jag ska skicka in texten.

Har suttit som en dåre och spånat i två timmar men kommer ingen vart, försöker upprätthålla en ledig privat ton, och inte alls för strikt, men vill inte heller ha texten för avslappnad. Förstår ni vad jag vill ha sagt haha?

Detta är vad jag knåpat ihop hittills, men jag vet inte riktigt, har ju aldrig skrivit en innan. :)
    Hur tycker ni en bra inbjudan ser ut?  

"Vi gifter oss!

Ni är bjudna att dela lyckan med

Magdalena 

&
    Franco 

Den 2 november 2013 sker vigseln i St:Johannes kyrka klockan 18.00

Adress: Johannesgatan 21 Stockholm

Därefter forsätter firandet som man och hustru i Hallunda festvåning klockan 20.00

Adress: Tomtbergavägen 8 145 67 Norsborg

Barn är guds gåva.

Men denna afton får de ligga hemma och sova.

Varmt välkomna!

Var vänliga och meddela om ni kan närvara senast 1 oktober"

hmm... 

• Svar på tråden AKUT HJÄLP! Dags att skriva inbjudan - tomt i skallen
  • Pillan

Det som jag tycker blir lite konstigt är att du skriver VI gifter oss. Raden efter står det ...dela glädjen med namn och namn. Du blandar alltså 3 pers med vi. "Vi gifter oss" borde nog stå på framsidan eller liknande.

• Pillan

Eller man brukar ju skriva tex "vi har nöjet att inbjuda er till vigseln mellan x och x" Så egentligen är det nog inte ordet VI som är fel utan att du först skriver om er i egen person och sedan om er i 3 person. Hoppas du fattar vad jag menar :)

• kj79

Några grejer jag tänkte på:

"Vi gifter oss!

Ni är bjudna (skulle skriva inbjudna) att dela lyckan med

Magdalena 

&
    Franco 

Den 2 november 2013 sker vigseln i St:Johannes kyrka klockan 18.00 

Adress: Johannesgatan 21 Stockholm 
    (Jag skulle nog flytta om orden, sätta in adressen och även förkorta ordet "klockan" så det blir ungefär :Vigseln sker i St:Johannes kyrka, Johannesgatan 21, Stockholm, den 2.11.13 kl.18.00.)

Därefter forsätter firandet som man och hustru i Hallunda festvåning klockan 20.00

Adress: Tomtbergavägen 8 145 67 Norsborg
    (Även här skulle jag sätta in adressen i meningen och även förkorta ordet "klockan", ungefär såhär: Därefter fortsätter firandet som man och hustru i Hallunda festvåning, Tomtbergavägen 8, 145 67, Norsborg, kl.20.00.)

Barn är guds gåva.

Men denna afton får de ligga hemma och sova.
    (Här skulle jag sätta kommatecken efter gåva och skriva den andra meningen i samma. Alltså: Barn är (guds med stort G) Guds gåva, men denna afton får de ligga hemma och sova.)

Varmt välkomna!

Var vänliga och meddela om ni kan närvara senast 1 oktober" (Här är det viktigt med nummer eller annat som man kan meddela till. Ska man osa till er? Eller till någon bekant?)

Hoppas detta var till någon hjälp! 

• Pillan

Dags för bröllop! Vi har nöjet att inbjuda er till att dela glädjen med x och x. Vigseln sker i xxkyrka den 2 nov kl 18.00. Adress:xx Firandet som man och hustru fortsätter i festlokal kl 20.00. Adress: xx. Barn är guds gåva men har det bäst hemma denna kväll. Vänligen meddela eran närvaro senast den xx.

• maggied

Tack Pillan och kj79, jag körde en kombo av båda era tips pch skickade iväg texten till företaget. Mycket nöjd :)

• kj79
    maggied skrev 2013-06-11 01:48:46 följande:
    Tack Pillan och kj79, jag körde en kombo av båda era tips pch skickade iväg texten till företaget. Mycket nöjd :)
    Bra att det löste sig! :)
Svar på tråden AKUT HJÄLP! Dags att skriva inbjudan - tomt i skallen