• Anonym (Ledsen)

Kommer bli tvugna att skjuta på vår bröllopsresa

Vi gifte oss för ett tag sedan och hade planerat in en bröllopsresa lagom till semestern.
    Av olika anledningar har vi fått en hel del oförutsedda kostnader och jag har inte samma lön längre som jag hade tidigare (jobbar mot provision och arbetsgivaren har ändrat vår provisionstabell så vi inte tjänar något alls typ) så det är nu bara att inse att vår resa kommer inte kunna gå av stapeln som tänkt. Det är ju inte kul att vara tvungen att gå på knäna och känna att man är på resmålet men egentligen inte alls ha råd. Då skjuter vi hellre på resan.
    Men jag är bara så ledsen och bedrövad. Min man har jobbat massor på sistone och jag har en nära släkting som gick bort för en månad sedan. Det kändes som att vi verkligen behövde denna resa men nu känns allt bara skit :(
    Vi har ju varandra såklart och barnen och det är ju det allra viktigaste. Vet inte riktigt vad jag vill med denna tråd egentligen. Är bara så jäkla ledsen och besviken.

• Svar på tråden Kommer bli tvugna att skjuta på vår bröllopsresa
  • Lavia

Vad tråkigt! Jag förstår att du är besviken.. Förhoppningsvis lir det en fin sommar ändå med härligt väder. Ni kanske kan göra en liten utflykt med lyxig picknickkorg och sitta och planera resan? Det kan vara ganska skönt att ha något att längta till också. Hoppas att det löser sig!

• Anonym (Ledsen)

Tack, ja det har du ju rätt i. Just nu känns det ju helt värdelöst såklart men ja.. Besvikelsen går väl över.

• Hoffsennanen Tottoplex

Åh jag lider så med dig!! Men kämpa på! Och varför inte hålla koll på sista minuten resor?! Ni kan ju ha jätte tur!  

• Allis

Vet du, ena gången sonen och jag flög ner till mormor och morfar på Gran Canaria så hittade jag biljetter för 398 kronor/st. Helt sanslöst turligt och sedan dess kollar jag bara sista minuten resor enkel väg för att se vad som är billigast. Nu har vi ju boendet gratis men när vi varit på andra ställen har jag kollat hotell på trivago, bra jämförelsesida om ni nu skulle känna att ni kunde unna er något lite kortae och mindre.  

• Flixon

Vi kommer eventuellt behöva skjuta på vår bröllopsresa också, eftersom jag kanske får nytt jobb. Vi kommer hur som helst inte kunna åka nu i sommar, så på onsdag ger vi oss ut och vandrar i två dagar istället, som en liten minisemester! Glad Det är i princip gratis, vi har lånat ihop den mesta utrustningen och stormkök och liggunderlag köpte vi för ca 300 kr totalt. Sova gör vi i vindskydd, och lite finare kött ligger nu i frysen och är tänkt att tina på vägen = lyxig middag.

Kan ni inte göra nåt liknande? Alla är ju inte så förtjusta i att vandra, men finns det nån stuga inom släkten som ni kan låna? Eller hyra billigt? Bara för att känna att ni kommer iväg på något! 

• Anonym (Ledsen)

Tack för alla tips :) ja sista minuten känns rätt avlägset nu, vm vet. Kanske vänder det men tror inte det kommer att funka förrän till hösten/ vintern allra tidigast. Set där med vandra/ campa kanske vore nåt. Får klura på def.

Svar på tråden Kommer bli tvugna att skjuta på vår bröllopsresa