• eth

Hjälp mig med vigselring till Schalins Ouvertyr

Har Schalins Ouvertyr Verdi (vitguld) som förlovningsring, någon annan som också har den och kan tipsa om en vigselring som passar till? Gärna bild också:)

Jag har inte riktigt hittat någon som passar ihop med denna vad gäller form, höjd osv. Jag provade Schalins 211-31.2, som är en överlappande ring (såg helt ok ut bredvid min nuvarande) men fästmannen tyckte det såg "tantigt" ut? Haha, han börjar tröttna på allt som har med ringar och göra :) Utbudet vart jag bor är inte heller det bästa, mycket som dom inte hade hemma för provning.

Min förlovningsring är ganska bred, så jag är inne på att ha en smalare enklare ring som vigselring, vill inte att det blir allt för brett. Sen vill jag inte ha för många stenar heller, mellan 1-3st max. Jag vet vad jag vill ha men ändå inte, blir tokig snart!!

Jag har alltid sagt att jag inte vill ha en solitärring men har ändå fastnat lite för Schalins River Donau. Ringarna kommer ju däremot inte att passa ihop med varann så, men så verkar det hopplöst att hitta en som gör det utan att specialbeställa en. Kan det vara fint ändå? Fästmannen tyckte jag ev. kunde byta förlovningsring ock köpa en som är lättare att matcha men jag vill så gärna behålla min.

• Svar på tråden Hjälp mig med vigselring till Schalins Ouvertyr
  • Long distance runner

Kollade igenom Schalins serie Ouvertyr och själva föreslår de ju Verdi allians som kombination men jag förstår att du tycker det blir för brett med totalt 1 cm ring på fingret. Tycker dock du ska fråga om det går att beställa ringen i en annan bredd, har för mig att det går att få i andra bredder än de som står på hemsidan. T.ex. så är deras Ouvertyr 286-3,53.1 snarlik men smalare. Om du vill ha färre diamanter så borde det gå och justera också.

Väljer man en solitärring så tycker jag man kan vara lite ”friare” i matchningen, men jag skulle aldrig valt en solitär då jag är superpraktisk utav mig Glad

Sen kan jag hålla med din fästman om att det såg lite tantigt ut med den överlappande ringen Flört Men det är inte han eller jag som ska ha den på oss så om du tycker det är fint så välj det!

Svar på tråden Hjälp mig med vigselring till Schalins Ouvertyr