Låna pengar
Hur många kommer behöva låna pengar för ert bröllop ?
Hur många kommer behöva låna pengar för ert bröllop ?
Det verkar som en väldigt dum idé!
Jag skulle inte själv låna pengar till ett bröllop. Min ekonomiska situation är sån att ett lån till något 'extravagant' vore ansvarslöst. Däremot var det någon här inne förra året som fick en större oväntad utgift strax före bröllopet och "tvingades" ta ett lån som de bakade ihop med sitt huslån. Det tycker jag inte med nödvändighet behöver vara ansvarslöst.
Har själv inte tänkt det .Men tycker frågan va intressant
Jag är nog alltför ekonomisk för det. Spara först, spendera sedan. Det är aldrig roligt att ha skulder kvar på något som redan varit. Dessutom vet man aldrig hur ekonomin ser ut i framtiden och att ha skulder utan säkerhet (som hus o.dyl) kan skapa stora problem och då kan minnet av bröllopet bli något annat.
Det skulle jag aldrig någonsin fundera på. Det enda man lånar till, i min värld, är husköp. Allt annat sparar man till.
Jag skulle aldrig göra det. Bättre att man väntar med bröllopet tills man har råd eller att man hålller ett bröllop som passar den ekonomi man har för stunden.
Jag tycker studier är ok att låna till också. Var någon som bara tyckte hus men det tycker inte jag. Hus och studier :)
Vi hade absolut inte tänkt låna till bröllopet, men ibland händer saker man inte planerat med och nu kanske det måste bli så att vi får ta en vigselring på avbetalning.
Det är 2,5 månad kvar till bröllopet och allt är redan bokat. Det känns ändå helt ok då summan för vigselringen är en fis i rymden jämfört med resten av budgeten som vi sparat till :)
Hade inte kunnat tänka mig att låna pengar till nåt som är över på en dag.. Visst, hus, bil och studier men inte bröllop.
Vi lånar inga pengar till bröllopet och skulle aldrig göra det, men då har vi bra ekonomi också. Det är inte likadant för alla, men det är nog bra att vara försiktig med lån rent generellt.
Inga lånade pengar, vi hade pengar på sparkontot och sedan så sparade vi de månaderna fram till bröllopet det extra som vi behövde.
Tycker persoligen inte man ska låna till fest eller resor, även om något oförutsettbart sker. Då har man ju uppenbarligen inte ekonomin för sin fest eller resa ändå.
Nix, vi lånade inte heller till bröllopet. MEN egentligen "lånar" väl merparten av alla till bröllopet i och med att de flesta har bostadslån/studielån. Om du ska kunna säga att du inte lånar till bröllopet måste du vara helt skuldfri, annars "borde" du ju betala av tex bostadlån först. Men det var nog inte så TS menade utan om man tar extralån för bröllopet. Ingen bra idé tycker jag.
Skulle inte heller planera ett bröllop där jag var tvungen att ta ett lån för att finansiera det. Vi hade hela finansieringen klar innan vi började planera.
Nja, jag försöker nog hålla lån nere på ett minimum. Jag vill ha koll, gillar att ha sparade medel och hellre längta lite längre.