• Svar på tråden Vigselring
  • iSusanna

Man kan väl ha det man känner för - silver, guld, platina, titan... 

Själv skulle jag nog inte välja silver. Rhodinerat vitguld är ju "silverfärgat" men känns lite trevligare i nyansen, tycker jag. 

• Chicita

Klart du kan ha en ring i silver. Inget konstigt med det Glad
    Anledningen att många väljer bort silver är att det kan vara lite känsligt. Det kan förändra sig i färg (oxidering) och vissa kan reagera på metallblandningen lättare än i rödguld (om man har tendenser till nickelallergi speciellt).

Att många tycker att det "ska vara" rödguld kan väl bero på att bruden traditionellt fick sin ring som en liten "säkerhet".
    Något hon kunde sälja om maken skulle avlida eller förskjuta henne. Att få ringen + en morgongåva (som förr inte bestod av smycken, utan av en jordplätt med en liten stuga på) var kvinnans säkerhet när hon gick in i äktenskapet eftersom hennes föräldrar då inte längre skulle försörja henne om något hände.

Det behovet finns inte i dagsläget. Alltså kan du välja vilken ring du vill. Om du inte vill överlåta beslutet till din bilvande då ringen ju egentligen (traditionellt) är en gåva från honom till dig Glad 

• Flyingsolo

Tack tjejer för era svar. Nu e det så att han inte vill att jag ska bära nått jag inte gillar så han bad mig hitta en men själv tyckte han att den va för billig oxå =) Jag skrev till dem & dem kunde gör den i vitguld med diamanter men det skulle självklart ge min blivande en hjärt attack =). Jag gillar att den är vit är inte så mycket för rödguld.

• CoG

Inget fel med att välja silver.
    Vad har ni för budget på ringen?
    Det går ju att välja vitguld med annan sten än diamant om det ska vara lite billigare.

• CoG

Såg just att Chicita svarat samma som jag...eller jag samma som henne.
    Läste inte igenom svaren innan jag skrev ngt.

• Chicita
    Flyingsolo skrev 2013-06-12 17:17:34 följande:
    Tack tjejer för era svar. Nu e det så att han inte vill att jag ska bära nått jag inte gillar så han bad mig hitta en men själv tyckte han att den va för billig oxå =) Jag skrev till dem & dem kunde gör den i vitguld med diamanter men det skulle självklart ge min blivande en hjärt attack =). Jag gillar att den är vit är inte så mycket för rödguld.
    Ett annat förslag då...
    Visa mannen bilder på ringar du gillar (gärna i en graderad skala) och så kan han välja hur mycket han vill lägga på ringen genom att leta runt lite efter ringar som matchar dina bilder Flört 
Svar på tråden Vigselring