• Svar på tråden Vilken vigselring passar?
  • Chicita

Jag skulle nog valt en eternity-ring till den. Oavsett om du vill ha stenarna i den ringen på ovansidan eller på kanten. Då behöver inte den ringen vara så bred för att ändå vara "synlig" och ge ett stort intryck.

• 20140222

Tack för tipset "Chicita". Tar Tacksamt! emot fler tips......

• Long distance runner

Fin ring, men den var svårmatchad... :) Hur breda vill du att båda ringarna ska vara tillsammans? Tar som exemple 10 mm; då hade jag valt att ha två stycken 5 mm-ringar och den med stenen innerst. Men å andra sidan, det var inte riktigt det du frågade om. Den ringen som du vill ha hade jag kombinerat med en likadan fast smalare (för totalt 16 mm ring kanske blir för brett?)

• 20140222

Har inte planerat hur bred ringarna tillsammans skall vara. Men förlovningsringen är bred. Så en smalare vigselring kanske är att föredra. Jag tror också att det är snyggt att ta en liknande ring som vigselring, fast smalare då.

• 20140222

Tänkte till lite nu. Och försökte att hitta en vigselring som passar vår ekonomi, men ändå är "snygg" (enligt mig/oss) och som passar den förlovningsring vi valt.Vad tror ni om denna kombination: Förlovningsring:   www.hellkes.se/vigselringar/v._volframio/1063_guldring_18k.htmlVigselring:   www.hellkes.se/vigselringar/v._volframio/1070_guldring_18k.htmlTänkte på att jag/vi måste ha envigselring som är lite "rundad" då förlovningsringen är det.  Eller tänker jag fel? Tar emot ALL hjälp som jag kan få. Då jag INTE är någon expert på ringar. 

• Long distance runner

Jag tycker som du, det är snyggast att ha samma typ av skena på båda ringarna. De två du föreslagit skiljer sig lite i höjd; förlovningsringen är 2,5 mm hög och vigselringen är 2,2 mm hög. Ett alternativ till Wolfram-ringar kan vara ringar i stål. Det är också billigt. Då får du fler valmöjligheter och chansen ökar att du får ihop en fin kombination :)

• Chicita

Gå till en guldsmed och prova. Det är nog enda möjligheten att få se / känna vad som passar och känns bra på handen (och i plånboken) 

• kitkät

Jag tycker det vore fint med två smala eternity-ringar på var sin sida av förlovningsringen! 

• 20140222

Tack för era svar, skall undersöka vidare vilka ringar som kan passa.Bra att ha era förslag i åtanke i sökandet  

Svar på tråden Vilken vigselring passar?