• Isasa

Kan man storleksändra alla slags ringar?

Jag har tittat ut en ring i vit och gult guld på en auktionssida men jag undrar, kan man ta in/ta ut en ring med stenar hursomhelst? Eller finns det vissa typer som man inte kan förstora/förminska? Någon kunnig i ämnet?

• Svar på tråden Kan man storleksändra alla slags ringar?
  • Roxanna

Det beror ju på vad det är för modell. Men jag tror nog att det mesta går att fixa. Du får fråga en guldsmed. Ta med en bild på ringen. Det enda som jag kan komma på som skulle kunna vara lite problem, är om det är en kanalinfattad ring. Men det är långt ifrån säkert.

• trolldocka
    Isasa skrev 2013-06-13 13:47:51 följande:
    Jag har tittat ut en ring i vit och gult guld på en auktionssida men jag undrar, kan man ta in/ta ut en ring med stenar hursomhelst? Eller finns det vissa typer som man inte kan förstora/förminska? Någon kunnig i ämnet?
    jag råkade ut för detta när jag köpte en ring till min partner. jag gissade och det visade sig att den var för liten... och det går inte att ändra pga att den har ett mönster runt hela ringen... så ifall de ändrar storleken kommer det bli ett "hack" i mönstret. ifall det inte finns något mönster (eller mönsrtet bara täcker halva ringen tex) kan de oftast ändra storleken utan några större problem... 
Svar på tråden Kan man storleksändra alla slags ringar?