Tjejkväll "Möhippa" inför halvhemlig vigsel utomlands?
Vi ska gifta oss lite halvhemligt i Danmark i augusti. Hade tänkt berätta för familjen ett par veckor innan, kanske även de närmsta vännerna...
Vi är bosatta i England och jag kommer att fara över till sverige ett par veckor innan bröllopet och funderar nu på om jag kanske skulle fixa en liten tjejkväll för mina närmsta vänninor. Det beror ju lite på om vi ska berätta för vänner innan eller inte.
De tre tjejer jag tänkte bjuda är de jag känns sedan dagis och de har även stöttat mig i min jobbiga skilmässa från min ex-man för ett par år sen. Även om vi bara ses några gånger om året så finns de liksom i mitt hjärta och jag vill dela min glädje med dem inför bröllopet. Av dessa tre vänninor kom bara en på min förra möhippa för många år sedan, detta pga av att mina andra sk "vänner" ordnat ett riktig supar-fest-möhippa (inte min stil) där de bokstavligen hällde i mig sprit. Detta resulterade i att jag blev jättedålig och kräktes. Det känns rätt skönt att det inte blir någon möhippa denna gång då det bara var jobbigt.
Men nu när jag ändå kommer att vara i sverige kanske jag vill ha en liten middag eller något där jag kanske även berättar att vi ska gifta oss två veckor senare. Tänker mig något lugnare då två av dem inte dricker alkohol, kanske en picknic eller middag på någon mysig restaurang.
Vad tycker ni som gift er hemligt, litet eller utomlands.
PS - vi kommer att åka över till sverige och bjuda vänner på tårta och bubbel senare i sommar för att fira att vi gift oss.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-13 15:19
Det blev visst en stor klump med text, såg inte ut så när jag skrev texten...