stealmystyle skrev 2013-06-16 12:37:35 följande:
Tänker att det är bra om man har en "drinkmeny" så att folk fattar vad det är meningen att man ska göra med spriten. Har jobbat på en del tillställningar som urartat när spriten kommit fram för att folk försöker blanda drinkar hejvilt och gör de äckligaste blandningarna. De dricker då inte upp utan blandar en ny, och så håller det på. Har en förhoppning på att om man har en drinkmeny att folk förstår att det är de drinkar som ska blandas.
Våra servitriser är gamla arbetskamrater så de ska vara med på festen senare på kvällen så vill inte fråga om dom vill stå där. Sen vill jag inte heller att våra gäster ska behöva "jobba" på vårt bröllop.
Min erfarenhet är att det inte funkar. (11 år i hotell och restaurangbranchen säger det i alla fall
)
Där spriten går in - går vettet ut
Så du kan ha 1000 skyltar med olika drinkar, uppmaningar till att det är dom drinkarna och inget annat som ska blandas, och hur starka drinkar ni vill att dom ska blanda (medels mätglas kanske?). Men om gästerna är sådana som brukar blanda busgroggar så kommer dom ändå att göra det.
Dom första 2 drinkarna kanske funkar... om du har tur...
Men har dom också fått i sig alkohol till maten så skulle jag nog misstänka att det där vettet redan är på upphällningen
Vill du styra upp drinkblandingen så måste du ha någon i baren tyvärr.