• 20140222

Visa din Volframring!

Jag vill se DIN/ERA Volframringar . Vi funderar på att skaffa Volframringar. Men inte! till 100% bestämmt oss än . Här är min tråd om mina "ring-tankar" www.brollopstorget.se/Forum-1-30/m4311227.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 21:17
    Jag tycker det är intressant med information om Volfram.
    Men ser helst att detta också! kan bli en BILDTRÅD!
    Glömde skriva det då jag skapade tråden.

• Svar på tråden Visa din Volframring!
  • darkHorse

Är det ett märke som heter wolfram? För metallen är väl lätt cancer- och allergiframkallande om jag inte missminner mig.

• darkHorse

Nu har jag googlat lite, och det verkar inte finnas forskning som definitivt knyter wolfram med kontaktallergier och cancer. Förr sågs metallen som mycket stabil jämfört med andra tungmetaller, men på senare år har det kommit fram rön som antyder att man vidare bör utreda huruvida wolfram är giftigt eller ej.

• 20140222

Puff! bildtråd önskas!

• Filifjonkan
    20140222 skrev 2013-06-17 23:08:45 följande:
    Jag vill se DIN/ERA Volframringar . Vi funderar på att skaffa Volframringar. Men inte! till 100% bestämmt oss än . Här är min tråd om mina "ring-tankar" www.brollopstorget.se/Forum-1-30/m4311227.htm...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 21:17
    Jag tycker det är intressant med information om Volfram.
    Men ser helst att detta också! kan bli en BILDTRÅD!
    Glömde skriva det då jag skapade tråden.
    Min förlovningsring i volfram karbid. Jag är jättenöjd med min ring, gillar att den är lite tyngre än t.ex. guldringar. 

• 20140222
    Filifjonkan skrev 2013-09-06 09:43:43 följande:
    Min förlovningsring i volfram karbid. Jag är jättenöjd med min ring, gillar att den är lite tyngre än t.ex. guldringar. 

JÄTTEFIN!Glad
  • 20140222

Jag vill puffa lite! Har än inte hittat MIN ring :(.

• Nettan69

Vi köpte våra ringar på MSG Mega Guld - är så nöjda och gravyren ingick i priset! 

Svar på tråden Visa din Volframring!