• lenuz

Välkomsrdrink / Brudskål

Vad bjuder ni gästerna till välkomstdrinken?

Vi tycker det är trevligt med mousserande vin, men är inga vinkännare alls. Har fått tips om såväl cider som blandad drink. Vad har ni tänkt ha i glasen?

• Svar på tråden Välkomsrdrink / Brudskål
  • FridaoJohan

min syster rekomenderade asti martini så troligen kommer vi ha den som brudskål + ett alkoholfritt alternativ

• daniiel

Vi valde cider, då varken jag eller maken gillar vin alls. Vi valde en väldigt god äppelcider och det fanns även ett alkoholfritt alternativ (även det äppelcider). Med ett litet hallon i ;)

• a ring on my finger

Vi kommer förmodligen ha någon form av bål eller Rosevin som drink när gästerna kommer till festlokalen och när vi kommer blir det bubbel och då förmodligen P.Lex (Petters bubbel). P.Lex finns även i en alkoholfri variant och jag tycker det är trevligt att kunna köra samma typ av dricka till alla. Den med alkohol ligger på 99:- på systemet men är väldigt god och känns lyxig till bra pris. Har ni tänkt någon speciell prisklass? Finns en del bra bubbel som kommer ner hyfsat i pris så fort det inte kommer från champagne. Är era gäster vinkännare? Om ingen är särskilt intresserade känns det ganska oviktigt att lägga pengar på dyrt bubbel. Men både vi och våra vänner är riktiga vindrickare och å lägger vi hellre mer pengar på bra bubbel och vin istället för tex dyra drinkar och tilltugg.

• Madicken

Som ni andra skrivit redan så är det ju inte nödvändigt att ha riktig skumpa, finns mkt gott bubbel som är betydligt billigare. Jag gillar Asti Cinzano, det är på 7% och jättegott!
    Vi kommer ha riktig champagne, förmodligen min favorit Laurent-Perrier! Supergott! 

• Sudditjuven

Ingen av våra tilltänka gäster tror vi känner skillnad på mousserande vin och champagne.. Så vi kommer nog att köra på Asti. Eller festa till det rejält med mousserande flädervin. :)

• SingingFantacia

Vi kommer att ha en vin bål när gästerna kommer
    Sen som brudskål kommer vi att hra Fresita som är ett Chiliesnk mouserande jorgubbsvin. ött som kärlekensfärg och sen dricker varken jag eller min blivande vin men denna är god och inte så dyr. Bör dock sveras ganska kyld för att få bästa smak, precis som cider och öl.

• MeaJ

Vi kommer att bjuda gästerna på bål som välkomstdrink, kommer att finnas både med och utan alkohol.
    Vi kommer att köpa mousserande rosévin som brudskål.

Vi har väldigt svårt för söta viner, så både Asti Martini och Asti Cinzano går bort för oss när det näst intill bara smakar socker!
    Men alltahar ju med smak och tycke att göra.  

Sommarbrud 2013
  • MeaJ
    MeaJ skrev 2013-06-25 22:01:28 följande:
    Vi kommer att bjuda gästerna på bål som välkomstdrink, kommer att finnas både med och utan alkohol.
    Vi kommer att köpa mousserande rosévin som brudskål.

Vi har väldigt svårt för söta viner, så både Asti Martini och Asti Cinzano går bort för oss när det näst intill bara smakar socker!
    Men alltahar ju med smak och tycke att göra.  
    Sommarbrud 2013
    Alla har ju sin smak och tycke skulle sista raden vara!
    Sommarbrud 2013
Svar på tråden Välkomsrdrink / Brudskål