• Grodprinsens brud

Spotify-listor.. Låt tips!

Sitter just nu med spotifylistor passande de olika delarna av kvällen.. 

Mingel- ifall det regnar och minglet behöver vara inomhus skapar det lite stämning med en lista känner jag.. Men hur länge brukar mingel med snittar ta? Jag tror listan får bli på en timme och sedan kan man bara bryta när alla satt sig för middag.. Här är lite blandade låtar på kärlekstemat..

Bröllopsmiddag - Eftersom vi har buffén på ett annat våningsplan än där vi sitter så kan det kanske vara bra med lite lugnare kärleksballader och annat som inte riktigt passar till dansen... Här samsas Svärföräldrarna med Galenskaparna (får folk att dra på smilbanden) och Truly Madly Deeply med Savage Garden typ... Hur lång tid tar det egentligen för 60 personer att käka tapasbuffé?

Första dansen innehåller EN låt så att inte det ska kunna bli fel =) Everything I do som är på 6 minuter så jag hoppas att grannarna som jag beordrat ska våga bryta in och starta fler att dansa... 

Dans och mingel - Här försöker jag hitta en mix passande alla.. Men att vidhålla låtar med positiv inriktning och kärlekstema visar sig svårt.. Poplåtar finns ju i MÄNGD, likaså dansband men det jag vill ha in mer av är reagge och hårdrock (inte rockballader).. Någon som har tips? Jag har Caravan of love men that's it liksom..

• Svar på tråden Spotify-listor.. Låt tips!
  • SabinaE

Till dans/mingel föreslår jag hoffmaestro om du vill ha lite fartfylld rolig musik:)

• CatarinaN

Hej, jag gjorde flera listor på mitt Spotify. Vi hade också liveband där vi kunde önska vilka låtar vi ville att de skulle spela så har Spotify lista på det också. Alla ABBA-låtarna på slutet är för att de gjorde ett ABBA-medley.
    Hade ingen musik under själva middagen dock, då det hölls tal osv.

1 Wedding mingle

Wedding live band 1st set
    Wedding live band 2nd set

3 Wedding music in break after liveband 1 set
    4 Wedding party (after live-band)

Lycka till!

Svar på tråden Spotify-listor.. Låt tips!