• Isasa

Rött, för oss som syndat åtskilliga gånger!

Okej, jag menar inte att förlöjliga alla som frågar gällande rött på bröllop, men tycker ändå det är lite kul hur folk tar gamla sägner o påhitt på sånt extremt allvar att man nästan blir hängd på plats om man kommer med fel färg på klänningen eller ifrågasätter brudparets önskningar. Därför tänker jag lite såhär, en ny tradition som rimligtvis borde följa med dagens samhälle, nu när vi brudar sällan eller aldrig oskulder när vi gifter oss, somliga gifter sig för andra eller tredje gången (Gud förbjude att man väljer vit brudklänning på sitt andra bröllop!!) och detta har ju givetvis fröken jagtyckernågotomallthelatiden synpunkter på. Vi som redan badat i syndernas flod och fått många kallsupar däri kanske helt enkelt skulle gifta oss i Röd brudklänning? Inte nog med att vi inte är oskulder när vi står vid altaret, vi har varit gifta förr (eller var man nu står) OCH vi har dessutom legat med brudgummen

• Svar på tråden Rött, för oss som syndat åtskilliga gånger!
  • CoG
    Kjell Präst skrev 2013-07-02 08:11:53 följande:
    Man måste också komma ihåg, vilket poängterats i en annat tråd för länge sedan, att om man har randiga kläder så betyder det att man haft ihop det med prästen!
    hihi
  • kouki
    Kala skrev 2013-07-01 12:19:17 följande:

@kouki - fasen, jag som funderar på att låna hembygdens brudkrona! Då är det kört. Flört

SYNDARE!!!! USCH USCH OCH TVI!FörvånadFlört
  • Lenblo
    Kjell Präst skrev 2013-07-02 08:11:53 följande:
    Man måste också komma ihåg, vilket poängterats i en annat tråd för länge sedan, att om man har randiga kläder så betyder det att man haft ihop det med prästen!
    Gäller det även vid vanliga gudstjänster? Kanske bra att vara extra tydlig vid högmässa?
  • Kjell Präst

Lenblo:Alltid och överallt. Bär man prickigt har man troligen haft ihop det med organisten.

• amerika

Har en kompis som haft ihop det med flera brandmän på den lokala brandstationen på en mindre ort..... Hur borde hon gå klädd tro, i snickarbyxor?

• passionsblomman

Min sambo är brandman så jag brukar gå i varselbrallor.

Men om jag hört att organisten i en särskild församling är erkänt läcker, kan det hända att jag tar med mig mitt prickiga paraply-det ska vara en vedertagen kod att man är tillgänglig har jag hört.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Marione

amerika skrev 2013-07-02 16:26:10 följande:Har en kompis som haft ihop det med flera brandmän på den lokala brandstationen på en mindre ort..... Hur borde hon gå klädd tro, i snickarbyxor?Enbart brandhjälm kanske. Det känns överlag som att det bästa bore ett nudistbröllop. Då skulle alla kunna ligga m varandra utan att det syns efteråt. Eller kanske utfärda någon sorts ligg-amnesti inför bröllopet. Funderar också på om jag kan kräva att alla ska nära rött. Då borde vi ju kunna få ligga m alla om vi vill.

• sensommarbrud

Min mor kommer bära rött och han har lovat att hon inte har satt på min blivande make så hon kan bära rött med gott samvete!

Svar på tråden Rött, för oss som syndat åtskilliga gånger!