• bjorkangsbrud

Efterlysning: Ring med stenar i flera färger?

Jag vill gärna ha en ring med färgade stenar. Jag har hittat ringen Regnbåge på www.bertilsdotter.se som jag tycker är jättefin. Nackdelen är att jag måste resa till Stockholm för att kunna köpa den... Har ni sett andra ringar med färgade stenar någonstans? Vore jättetacksam för tips!

• Svar på tråden Efterlysning: Ring med stenar i flera färger?
  • Kalaspinglan

En lokal guldsmed bör väl kunna tillverka en sån ring till dig om du frågar?

Båda mina ringar är "specialtillverkade" enligt mina önskemål och det gick hur bra som helst. Det blev inte dyrare än att köpa en färdig, fabrikstillverkad ring. Gå in till en duktig guldsmed och hör med hen om vad som är möjligt.

Lycka till!

• bjorkangsbrud

Ja, tack Daniiel!Det är en bra tanke, Kalaspinglan! Jag har tänkt att det skulle vara dyrt att göra egen, men det kanske det inte är? Ska kollas upp. Det är ju roligt om man kan välja vilka olika färger man vill ha med, utseende på ringen och så. Då är jag ju inte begränsad till de flerfärgade ringar jag lyckas hitta...  

• Elyea

Ett annat tips är att schalins ringar kan du egendesigna med även olikfärgade stenar, de hittar du hos alla de vanliga guldbutikerna som hallbergs, guldfynd osv!

Svar på tråden Efterlysning: Ring med stenar i flera färger?